Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man hvis ens webhotel er nede og gerne vil videresendes

Hvordan gør man hvis ens webhotel er nede og gerne vil videresende opkalderen til en anden server ?

Hvilke muligheder er der ?
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2006 - 21:10 #1
Afhængig af DNS opsætning tager det fra 6 min til 24 timer at lære verden en ny IPadresse.
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2006 - 21:10 #2
Men kan du selv kontrollere DNS serverne eller står de også hos udbyderen som er nede ?
Avatar billede whee Nybegynder
01. august 2006 - 21:11 #3
Har du mulighed for at ændre dns for dit domæne?
Enten det eller en decideret flyting af dit domæne hos hostmaster
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2006 - 09:02 #4
Det er ikke aktuelt p.t. - men kom til at tænke på det - da jeg læste om flere der havde haft problemer med deres webhost/udbyder som ofte var nede.

I et sådant tilfælde ville jeg nok udskifte min udbyder

@leif... i mit tilfælde har jeg mit hotel hos cliche, så der er min DNS vel også - og det er så sådan at hvis cliche er nede (har nu ikke været ud for det i de 4 år jeg har haft det der)har man heller ikke mulighed for at komme i kontakt med sin side.

Altså skal man, for alle tilfældes skyld - have sin en dubleant-side på en anden server og man skal vel så have sin DNS hos en tredie udbyder.

Er det korrekt ?

@whee... kan man vupti.. ændre DNS for sit domæne - en flytning hos hostmaster tager for lang tid
Det var ikke lige den løsning jeg søgte -

men en vupti-edit som ændre adgangen til siden- elller en anden løsning som gjorde besøgende opmærksom på at siden for tiden var under omredigering eller midlertidigt nede.
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2006 - 10:03 #5
Der vil altid være en overgangsperiode ved skift af DNS records. Men alt afhængig af TTL opsætning kan det tage op til 24 timer (Normalt 12)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2006 - 10:26 #6
...@leif... må jeg få et svar ?
Avatar billede leif Seniormester
03. august 2006 - 12:22 #7
Jep