Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 18:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til design

Hej.
Er i gang med at lave et design til min side: www.odder-karate.dk
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal bygges op:

1: Bliver det en alt for dyster side? Kan det rettes op ved at lave en lys ramme/kasse til hoved-sektionen?. Eller kan det ikke betale sig at arbejde med de farver?

Der skal laves et banner der hvor der står "Odder shotokan karate Do.Kai"
Logoet oppe i venstre hjørne skal ændres så det passer bedre ind.

2: Skal jeg centrere sitet, så det lige som på eksperten.dk, står i midten?. Pt er siden sat til 100% så den selv retter sig ind efter opløsning.

Kom med jeres besuv.

//Steffen
Avatar billede keysersoze Guru
01. august 2006 - 18:24 #1
Jeg synes at siden virker meget meget mørk - og jeg bliver virkelig træt i mine øjne af at skulle læse den røde tekst på sort baggrund. Det er også lige før at bredden på tekstområdet er for stor så det bliver svært at læse de lange linier.

Jeg ville foretrække at det blev mere eller mindre en om'er - ikke fordi det er grimt men fordi det for mig slet ikke virker brugervenligt at gå til. En centrering ville bestemt være en mulighed - om ikke andet så i hvert fald en max sidebredde til os mig høje opløsninger.
Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 18:51 #2
Ja, men tror du en lys boks vil kunne retto op på det? altså der i hoved feltet.
Avatar billede keysersoze Guru
01. august 2006 - 20:06 #3
"en lys boks" er et meget vidt begreb så det er lidt svært at svare på desværre.
Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 20:08 #4
ok, jeg har netop lavet en prøve på noget ala det jeg tænkte på, er det nok til at kunne gøre det?, der kommer jo et banner med flere lyse farver. Og vis alt det sorte "uden for siden" ændres til en mere afslappene farve. ved dog ikke hva det kan være for en farve..
Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 20:11 #5
men som den er nu skal man kunne se den i 1280*1024
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. august 2006 - 20:24 #6
Husk at bruge html entities æ ø og å for bogstaverne æ ø og å og andre specialtegn ellers ser folk gylletegn der hvis de bruger et andet default alfabet end du gør.

fx: jeg bruger unicode og ser:
"    Siden er bygget op s�ledes, at den b�de kan v�re til gavn for g�ster s�vel
    som medlemmer. Som medlem af klubben kan man logge ind p� sin bruger og
    f� mulighed for at se billeder fra vores ture osv.
"

Der er for lidt kontrast imellem rød og sort. Hvis du vil have de farver bør fontstørrelsen være 2 eller 3 gange så stor de steder du skriver rødt på sort. Jeg tipper du har taget de farver fra bannere i har, husk blot at det er bannere, med meget stor tekst så de overlever det farvevalg.

Jeg foretrækker helt klart sider der tilpasser sig det vindue jeg giver dem at vise sig i. Hold fast på det :-))  Men der er lovlig meget sort margin på begge sider af indholds boksen, hvis du gør den margin mindre vil de samtidig lysne meget på siden.

halvskyggen i kanten af indholdsfeltet ser ikke godt ud. Den bør tegnes renere/kønnere, og den kant skal så betragets som margin så der aldring nogensinde står tekst oveni skyggen, kun helt inde i feltet hvor baggrunden er jævnt hvid.

Det ser ud somom du tilpasser højden efter skærmens højde snarere end efter browservinduets højde.
Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 22:30 #7
Bogstaverne = noteret

Det med farver = har jeg efterhånden fået opfattet :D

Sider der tilpasser sig vinduer = nu har jeg angivet det i XXXpx, så tabellen bliver i samme størrelse. før var det angivet med 100%, men her ville tingende overlabbe hinanden når man mindskede vinduet. det ville jeg ikke have.

Tekst oven i skyggen? hvor ser du det
Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 22:55 #8
nu tror jeg jeg fandt hvor det går over bagrundens skygge..

kan du forklare mig hvodan jeg laver en Scroll til teksten, så det kun er teksten der ruller op og ned, hvor alt anden bliver på sin plads.. var det forståeligt?
Avatar billede keysersoze Guru
01. august 2006 - 23:25 #9
Hvis du skal lave en scroll kun til teksten har du stor risiko for at komme ud i en løsning, der ikke er særlig søgemaskin-venlig og det ved jeg ikke om er det værd?
Avatar billede stiophan Nybegynder
01. august 2006 - 23:33 #10
har fundet en løsning.

<div style="height:XXXpx; overflow:auto;">