Avatar billede regnar1 Nybegynder
31. juli 2006 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Log fra Hi-Jack this

Hej,

Jeg sidder med svigermors computer og kan ikke få den renset fra trojanske trusler, vil I se på den log fra Hi-Jack this og hjælpe mig.

----oo0oo----

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:54:42, on 31-07-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\System32\VTtrayp.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\TP-programfiler\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Messenger Pro] wkymgoldtedfz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Service] psniffcc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [kis] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Messenger Pro] wkymgoldtedfz.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Service] psniffcc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Add to Kaspersky Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Web Anti-Virus - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\scieplugin.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/cseng/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\System32\klogon.dll
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. juli 2006 - 21:17 #1
Jeg ser på den :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. juli 2006 - 21:24 #2
-- Download "Windows XP Service Pack 2" (DK-versionen) fra dette link:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

-- Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

-- Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og opdater programmet. Vent med at scanne.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
O4 - HKLM\..\Run: [Messenger Pro] wkymgoldtedfz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Service] psniffcc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Messenger Pro] wkymgoldtedfz.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Service] psniffcc.exe

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Du skal nu til at slette. Som indledning hertil skal du have slået "Udvidet filvisning" til:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

-- Slet herefter søge efter disse filer, og slette dem (hvis du kan finde dem):
wkymgoldtedfz.exe
psniffcc.exe

-- Kør en fuld scanning med Ewido, og lad den slette det, den finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

-- Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv.

-- Genstart til normal tilstand, og dobbeltklik på WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe, som du hentede tidligere. Dette vil installere Sp2 på computeren, hvorved du nemmere kan holde fremtidige infektioner ude.

-- Genstart computeren igen, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check, sammen med loggen fra Ewido.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. august 2006 - 21:38 #3
Fik du det til at lykkes?
Avatar billede regnar1 Nybegynder
09. august 2006 - 18:48 #4
Jeg har desværre været hængt lidt op, men følger din anvisning nu.
Avatar billede regnar1 Nybegynder
12. august 2006 - 13:04 #5
Hej igen,

Scanningerne slettede nogle windows filer, så jeg ikke kunne komme på nettet bagefter, så jeg var nødt til at installere xp igen.

Her er loggen fra ewido:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            19:19:55, 09-08-2006
+ Rapport-Checksum:        C88B7042

+ Scanningsresultat:
    [476] C:\WINDOWS\system32\WININET.dll -> Downloader.Agent.arh : Renset med backup
    [716] C:\WINDOWS\system32\WININET.dll -> Downloader.Agent.arh : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Agnethe\Cookies\agnethe@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Agnethe\Cookies\agnethe@advertising[2].txt -> TrackingCookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Agnethe\Cookies\agnethe@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Agnethe\Cookies\agnethe@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Agnethe\Cookies\agnethe@tradedoubler[1].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\dllcache\wininet.dll -> Downloader.Agent.arh : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\ps2m.exe -> Not-A-Virus.PSWTool.Win32.PassView.162 : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\wininet.dll -> Downloader.Agent.arh : Renset med backup

::Rapport slut

Her er loggen fra Hi-jack this:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:03:13, on 12-08-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\System32\VTtrayp.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpSvc.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpCtr.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\TP-programfiler\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [kis] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Add to Kaspersky Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Web Anti-Virus - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\scieplugin.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1154346753531
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\System32\klogon.dll
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. august 2006 - 14:02 #6
Den kunne nu godt have været reddet, hvis du var vendt tilbage med problemet. Men nu er loggen ren. Jeg vil kraftigt anbefale dig at få lagt servicepack 2 ind på computeren.

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
Avatar billede regnar1 Nybegynder
12. august 2006 - 16:17 #7
Jeg kunne jo ikke komme på nettet så det var lige den eneste løsning jeg kunne finde på i farten. Mange tak for hjælpen.