Avatar billede ejlersov Nybegynder
29. juli 2006 - 15:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ses ikke som flytbar disk mere

Hej.
Jeg kører XP sp2 og den har kørt upåklageligt et godt stykke tid ( hmmmm ), men nu kan jeg ikke se ( USB )mit digital kamera eller min nyindkøbte ekstern kortlæser som flytbare diske mere. Det eneste sted jeg kan se noget er i enhedshåntering, hvor de så står som alm. diske, men jeg kan ikke gå ind på dem der jo.
Og jeg har prøvet alt, geninstallering og endda systemgendannelse.
Er der nogen der kan hjælpe ???
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 16:24 #1
Prøv at fjerne alt vedr. USB under system -> genstart så plejer det at køre - hvis det ikke virker prøv at se filsystemet under diskhåndtering
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 20:17 #2
Prøv at gå ind under Programmer > Administrative Tools > Computermanagement, du finder den samme under kontrol panel, hvis du ikke har den i programmer.

I den er der Storage og disk management, her kan du se om drevene blive registreret, og hvilket drevbogstav det får osv. her kan du evt. ændre opsætningen på drevene, formaterer dem osv.

Hvis du ikke kan se dem der, skal du nok prøve det som helgec skriver, med at fjerne alle usb enheder og alle USB portene osv under Universal Serial Bus Controllers.
Herefter skal du nok genstarte med alle dine usb enheder koblet fra, og når windows så er startet op og har installeret og opsat usb controllerne igen, så koble dit udstyr på og se om den fanger dem.
Avatar billede ejlersov Nybegynder
31. juli 2006 - 17:51 #3
Hej
Jeg har prøvet at fjerne alt usb, virker ikke.
Jeg kan godt se disken under computeradministration  men den har ikke og kan ikke få et drevbogstav, og den står jo under diske og ikke under flytbare diske ???
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 18:04 #4
Hvilket filsystem er der angivet under diskhåndtering
Avatar billede ejlersov Nybegynder
01. august 2006 - 01:53 #5
ntfs
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 06:58 #6
Det filsystem havde jeg absolut ikke forventet på et kamera, er du helt sikker på at det er det rigtige du kigger på
Avatar billede ejlersov Nybegynder
01. august 2006 - 11:40 #7
Nej kameraet har FAT, troede du mente C drevet.
Avatar billede ejlersov Nybegynder
08. juni 2007 - 13:54 #8
lukker spørgsmålet