Avatar billede medonna Nybegynder
27. juli 2006 - 13:26 Der er 12 kommentarer

Konstruktiv kritik af hjemmeside

Hej alle
Vi har netop lanceret en ny udgave af hjemmesiden SiteMark.net og håber, at I har lyst til at bidrage med konstruktiv kritik.
I må gerne se på følgende områder:
- Design
- Brugervenlighed
- Sprog
- Søgemaskineoptimerning

På forhånd mange tak :)

Mange hilsner
Mette
Avatar billede ibleif Nybegynder
27. juli 2006 - 13:34 #1
Når jeg kigger på jeres hjemmeside får jeg hurtigt øje på jeres CMS system, men jeg mangler noget mere information om det. Jeg kunne godt tænke mig at se referencer på sider der bruger det, en demo af det eller som det mindste nogle gode screenshots med beskrivelse til.

Hvis jeg var på udkig efter et CMS, så var jeg nok hurtigt gået videre til nogle af de utallige konkurrenter, hvor jeg kunne se nærmere på det.

Bare lige min første tanke.

// Ibleif
Avatar billede hmm10 Nybegynder
27. juli 2006 - 13:39 #2
Design
Kontrasten mellem sort og hvid siger ved det hele? Og overskrift og teksten er også kontrastfyldt, det er stort og lille..

Brugervenlighed
Menu er der ingen af, så brugervenligheden går over i forståelsen af budskabet.

Sprog
Forståeligt sprog, budskabet kommer frem på første linje, som er et klart plus. Der er heller ingen stavefejl.

Søgemaskineoptimerning
Meta kunne frembringe en bedre sømeskinevenlighwed, selvom det er på vej ud i Google. Du kunne evt. lave systematisk bannerbyt med 3-4 andre i første omgang. evt. lade startsidens filnavn hedde noget der indeholder dit/dine søgeord. Søgeord er der ingen af!

Håber at du kan bruge min kommentar :)

MVH
HMM10
Avatar billede medonna Nybegynder
27. juli 2006 - 14:11 #3
Hej hmm10
Url´en sitemark.net virker ikke endnu, så prøv igen med http://www.sitemark.net.

Min fejl - jeg er ny i faget :)
Avatar billede medonna Nybegynder
27. juli 2006 - 14:32 #4
Hej Ibleif
Tak for svar. Det er på vores huskeliste allerede, for vi er helt enige med dig i, at det er vigtigt i forhold til markedsføring.

Mange hilsner
Medonna
Avatar billede horsmark Nybegynder
27. juli 2006 - 14:50 #5
ibleif >>
Mht CMS screenshots: Vi har planlagt at lave screenshots der så åbner små flashfilm sekvenser ( se mere her: )
Mht til CMS referencer så har vi besluttet først at bruge denne når der er mere end 10 kunder i hus ellers virker det vel lidt underligt, da det unægteligt er således at jo flere der er på som reference jo bedere er systemet.

Men træder CMS for meget i karaktér og freelance for lidt, når jeg nu fortæller at vi har valgt at fokusere på freelance istedet for rendyrket CMS ?

CMS er blot sådan "tjo det har vi skam også ligesom alleandre"...

hmm10 >>
Går stærkt ud fra at du så "Vi bygger om siden" *G*

Hvordan virkede førstehåndsindtrykket af siden ? Afspejler det høj kvallitet og at vi ikke er de billigste og os vil man gerne arbejde sammen med ?

:-)
Avatar billede hacked Nybegynder
27. juli 2006 - 15:14 #6
Der står blot at I bygger om ? :)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
27. juli 2006 - 15:57 #7
Design
Meget Microsoft inspireret. Kan godt lide at du/I bruger forskellige farver, men den grå, grønne og blå er i samme kontrastfarve - det er synd, da de på mine "flade" skræme bliver næsten samme farve. Kan godt lide ideen med at hver side har en overtitletekst, men kan du/I ikke gøre denne mere markeret? Jeg ligger næsten ikke mærke til den. Jeg synes ikke, at du/I skal være bage for, at der kommer tekst på - du/I kan jo bare dele den op i mindre bidder.
"Professionelle løsninger til alle"? Jae, men du/I er jo ikke de billigeste som du selv siger. Burde det så ikke være noget med "professionel løsninger til prisen". Altså noget der ikke er for "alle", men mere eksklusivt? (Kan være jeg tager fejl af jeres målgruppe)

Brugervenlighed
Umeldbart klikkede jeg rund i jeres topmenu, og der er vel også meningen. Undermenuerne i højre side er også forståelige, da de næsten gentages efter det der er i indholdsområdet. Jeg ville ikke lave en "Du er her:" på en så "lille" side som denne, men det er jeres valg. Jeg kan ikke og har ikke faret vild og det er et plus.

Sprog
I henvender jer meget personligt, og det er også et klart plus, hvis i har tæt kontakt til jeres kunder. Det gør det til et "familie fortagende", der tager kunder seriøst og til dels også er til at tale med ang. priser. End store firmaer, der altid har en fast timepris, og som hurtigt bliver meget upersonlige overfor den enkelte kunde. (Men pas på! for personligt og "reklame" sprog kan godt opfattes useriøst)

Søgemaskineoptimerning
Lav nogle søgeord, som i vil "findes" under. Når i så har fundet disse søgeord, skal i så gentage dem gang på gang. meta kunne også være en løsning, men de er vist på vej ud af google. Sørg evt. for at opdatere/udskifte indhold ofte. I stedet for "vi" kunne du/I skrive "SiteMark". Det er et klart plud at jeres sti i adressebaren indeholder søgeord.

Håber at jeg fandt den rigtige side denne gang :)

PS. Hvis jeres primære mål er at være freelancere og kun vil have et cms som sekundært mål - så skriver i mest om jeres cms. Bestem jer allerede på forsiden!
Avatar billede horsmark Nybegynder
27. juli 2006 - 16:37 #8
malkor >> prøv http://www.sitemark.net
hmm10 >> 1000 tak for rigtigt godt input det vil vi kigge videre på - dog har jeg et ret vigtigt spørgsmål... hvad var din første tanke da du ramte forsiden første gang ?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
31. juli 2006 - 19:44 #9
Nu er det ikke sikkert, at min vurdering af første kig, er noget som du/I kan bruge.

Jeg er umeldbart ikke jeres målgruppe - nærmere en konkurrent ;) Se det fra min side, jeg sidder og vurderer bevist om det og bliver bedt om at "kigge rigtig godt efter". Hvis jeg var en i jeres målgruppe og som ledte efter noget helt specielt, er det en anden indgangsvinkel.

MEN jeg kan da give en vurdering - taget i betragtning af, at jeg er blevet bedt om det og ikke er helt i jeres målgruppe: Jeg mener, at en hjemmeside skal give en stemning af "konceptet". Jeg får en stemning af: Consult, Microsoft kendskab, Stor/større virksomhed, "IT nørder" (venlig ment).

Hvis du/I vil tjekke om siden findes interessant for jeres målgruppe, kunne i spørge direkte til dem (brugertest).
Avatar billede medonna Nybegynder
01. august 2006 - 11:03 #10
Hej hmm10
Vi har overvejet en brugertest, men skal lige have sitet helt færdigt først. Vi har modtaget rigtig mange kvalificerede kommentarer til forbedringer og det arbejder vi nu på at implementere.
Vi er glade for, at du kommer i den stemning, for det peger på, at vi er på vej i den rigtige retning.

Mange hilsner
Medonna
Avatar billede medonna Nybegynder
01. august 2006 - 11:35 #11
Hej hmm10 og Ibleif
Vil I give et svar, så jeg kan uddele point?

Mvh
Medonna
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. august 2006 - 13:55 #12
Gerne.