Avatar billede b_keiss Nybegynder
26. juli 2006 - 23:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter man sin ip adresse ?

Hej

Jeg vil bare spørge om hvordan skifter man sin ip adresse ...
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2006 - 23:46 #1
Hvilken IP sin LAN eller WAN ? WAN er den som du viser på internettet og der skal du typisk have fat i din Internet Udbyder.

Til en anden god gang er du nok landet i den forkerte kategori er mere passende sted kunne være: http://www.eksperten.dk/spm/Netvaerk/LAN-WAN/
Avatar billede tribalroots Nybegynder
27. juli 2006 - 10:27 #2
Global IP skift hvis du kun har 1 ip: Kontakt Udbyder

Global IP skift hvis du har flere ip: da dit system som udgangspunkt hele tiden vil vælge den laveste ip automatisk skal du påtvinge den et skift, dette kan du gøre under egenskaber i din LAN connection. Dobbeltklik på IP/TCP og be den om at bruge flg. ip...!

Intern IP skift med router: Du kan prøve at skrive flg i dos promt:
ipconfig/release
ipconfig/renew
Dette vil smide din ip og genskabe den, som regelt vælger den blot den samme, men nogle gange kan du være heldig at routeren ikke reagere hurtigt nok og giver dig en ip som er nummeret højere end din tidl.
(Nogle routere kan du under deres indstillinger, indstille hvilken ip den skal give dig).

Intern IP skift uden router: Igen skal IP'en påtvinges, ellers benytter den blot windows' standard ip for manglende connection. Igen; Egenskaber i din LAN connection. Dobbeltklik på IP/TCP og be den om at bruge flg. ip...!
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2006 - 15:50 #3
Husk at acceptere svar :)