Avatar billede bongo20 Nybegynder
24. juli 2006 - 17:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ren FLASH site

Hej

Hvad er argumenterne for ikke at opbygge sitet i ren flash?
Er det ikke muligt at bygge hvad som helst i flash ?

:-)
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 17:22 #1
Du kan vel lave det meste med Flash kombineret med noget PHP eller ASP.

Men jeg synes personligt at det hurtigt kan blive et tungt site, men er det et lille præsentationssite kan det måske være OK
Avatar billede bongo20 Nybegynder
24. juli 2006 - 17:25 #2
Hvad med et stort dating site ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 17:29 #3
Hvis det skal være databasestyret kan det ikke være rent flash, som leif nævner bliver du nødt til at kombinere med noget serverside script.
Derudover, flashsites er noget gøgl hvis du skal optimere sitet til søgemaskiner, eks. hvis du ønsker at folk skal kunne finde oplysninger på dit site (såsom posts lavet af brugerne) igennem søgemaskiner som google og yahoo.

Men alt efter hvad emnet nu er, og hvad du har af tanker kan man altid veje hvorvidt man bør lave sit site i ren flash eller ej!
Avatar billede hacked Nybegynder
24. juli 2006 - 17:46 #4
Som tribalroots skriver: Søgemaskineoptimering. En kombination af flash + html er at foretrække.
Såfremt sitet er en webapplikation der ikke er beregnet til offentligheden, så kan du uden problemer udvikle sitet i ren flash/flex.
Avatar billede hacked Nybegynder
24. juli 2006 - 17:48 #5
Avatar billede hacked Nybegynder
24. juli 2006 - 17:52 #6
Alt kan lade sig gøre. Det gælder bare om, at være smart når man markedsføre sitet.
Avatar billede tiller3 Nybegynder
24. juli 2006 - 18:38 #7
Argumenter imod flash:

Soege maskinerne kan ikke finde dig. (Hverken google elles search.msn.com soeger efter tekst i flash filer).

Man kan som bruger ikke bookmarke en enkelt side.

Det er generalt umuligt at navigere uden mus.

Der plejer at vaere store problemer med brug af "back button" i browseren.

Der plejer at vaere store problemer med at printe sider.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2006 - 20:37 #8
tiller3 har helt ret. Dog lige en enkelt (og måske afgørende?) ting mere:

Mange brugere (som fx. mig selv) har deaktiveret/undladt installation af Flash, netop pga. de mange og extremt irriterende reklamer!

Derfor kan KUN en kombination af flash + html (som vælges ved indgangen til websitet), være en seriøs løsning efter min mening. Ihvertfald når vi taler om seriøse websites! :-)
Ellers mistes der en hel del kunder. Og hvem har råd til det?
Avatar billede hacked Nybegynder
25. juli 2006 - 13:48 #9
tiller3: Dit google / msn argument holder ikke. Indholdet kan søgemaskinerne ikke indexere(enig), men de kan godt finde sitet.
Såfremt man har et semi-unikt navn med mange bruger clicks vil man uden tvivl komme til at ligge øverst.