Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
23. juli 2006 - 15:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter konstant!

Min computer har nu genstartet 3 gange den sidste halve times tid.

Når den så bliver tændt igen står der systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl. Jeg trykker herefter Send Fejlrapport, og en webside med bl.a. følgende besked kommer frem:

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

Hvad kan jeg gøre? Jeg har i øjeblikket problemer med at få installeret en ny driver, som jeg også har oprettet et spørgsmål om.
Avatar billede thuborg Nybegynder
23. juli 2006 - 15:41 #1
Endten har du installeret et eller andet, som er gået i koks..

prøv at gå tilbage til sidste gendannelsespunkt eller formatere..

Hvis den stadig gør det.. Så prøv at tjekke ram osv. via ramtes.. :)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2006 - 15:45 #2
Boot op på XP-skiven og kør en "chkdsk /r /p"
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
23. juli 2006 - 18:17 #3
Nu gjorde den det igen. Jeg har ikke prøvet jeres foreslag endnu, da det har noget at gøre med en driver:

http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=4fef67e7-f444-46b0-b038-b267fe8d6321&SID=11
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 18:25 #4
ll-ronaldo-ll -> Start med at gør som helgec foreslår, husk at Windows har en masse indbyggede drivere.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
23. juli 2006 - 18:38 #5
Hvordan gør man det?
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 18:50 #6
Gør hvad ?
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
23. juli 2006 - 18:53 #7
Boot op på XP-skiven og kør en "chkdsk /r /p"
Avatar billede azrael Nybegynder
23. juli 2006 - 18:57 #8
Iflg. Microsoft tyder denne fejl (STOP 0xEA) generelt på et problem med driveren til grafikkortet. Det skulle vel ikke være sådan en driver du har opdateret?

Hvis du kan komme ind i Windows i et par minutter, så burde du vælge at rulle driveren tilbage til den tidligere version (Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering -> Skærmkort (eller hvad Display Adapters ellers hedder på dansk :) -> højreklikke og vælge Egenskaber -> Driver -> Gendan driver (Roll Back Driver på engelsk)).

Hvis du ikke kan komme ind i Windows bør du starte i Safe Mode (tryk F8 lige før Windows begynder at loade) og så prøve at installere en anden driver herfra. Du kan med fordel også prøve at starte Windows med VGA driver (ses også på listen over muligheder efter du har trykket F8).

Håber det hjælper!

Hilsen,
Marc
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2006 - 19:06 #9
"Boot op på XP-skiven og kør en "chkdsk /r /p""
Du booter op på din XP-skive - husk at trykke på en tast når du bliver spurgt - vælg REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL - vælg drev - lod ind - skriv - chkdsk /r /p -> klik enter - når du er færdig - skriv -exit -> klik enter - se evt. http://www.it-knowlegde.dk/genopret_fra_cd.html
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2006 - 08:03 #10
Har du stadig problemer??
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
26. august 2006 - 09:20 #11
Hov. Jeg har glemt at kigge her. Min computer har ikke gjort det i meget lang tid, så problemet er vel løst.

Jeg gik, som azrael skrev, ind i Egenskaber -> Driver, her trykkede jeg så på opdater driver. Så fandt den en opdatering. Den gik ud en del gange efter jeg opdaterede. Men det er lang tid siden nu.

Mange tak for hjælpen alle.

Gør lige sådan, at I kan få point.
Avatar billede azrael Nybegynder
27. august 2006 - 01:45 #12
Jeg springer over, men ellers tak! Er mest glad for, at du har fået computeren i orden igen. :)
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
27. august 2006 - 09:15 #13
Mærkeligt nok, så gik den ud i går. :S

Men jeg vil ikke gøre mere i det.
Avatar billede azrael Nybegynder
27. august 2006 - 18:34 #14
Øv da. Hvis du alligevel vil troubleshoote, så siger du bare til.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
08. august 2012 - 22:47 #15
Lukket:)