Avatar billede mr_y Nybegynder
23. juli 2006 - 12:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til design Ændringer

Jeg giver 50 point til hvert seriøst design forslag / kode optimering / og hvordan den side kommer i toppen af google når man søger efter danish design
Mangler lidt hjælp til udsende syntes ikke det er 100 % endnu.
Hvad kan der laves om og hvordan?

siden ligger midlertidig på
http://wichmann.t35.com/
Avatar billede mr_y Nybegynder
23. juli 2006 - 12:10 #1
kunne godt tænke mig a siden var centret og uden de magner af baggrund mellem menu og topbanner.
lige nu tvinger jeg siden 20% fra left og det er ikke en holdbar løsning nogen forslag for kan ikke få den til at være centret.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. juli 2006 - 12:33 #2
En ting som er vigtig, hvis du skal prøve at sælge dig selv via et website virker det ikke prof. at have reklame pop-ups på dit site!

Dit banner/head er meget grynet i det, lav det evt. i photoshop!
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 13:06 #3
okay som det først vill jeg anbefale dig at du smidder dine Iframes langt væk...
brug php eller HTML...

som det andet er der layers som ikke er særlig rare på en side.. den fucker i de fleste browsere. brug tabels de holders ders position...

som det 3 synes jeg ikke at siden reflekterer design.
når jeg tænker på design tænker eg på sider som
b&o, Nike, http://www.multiform.dk/ osv..

en side der har design skal kunne sælge sig selv og være en reflektion af sidens indhold. i dette tilfælde design.

og din popup blev fanget af min virus scanner :/
Avatar billede mr_y Nybegynder
23. juli 2006 - 13:24 #4
ang de det popups
Siden har jeg lagt der fordi at min egen webserver lige er gået ned med IO fejl på disken og jeg sidder i Syd afrika så kan ikke få den op at køre før om en uges tid.
gratis web server = POPups

ang. mit banner har jeg lavet det i photoshop men har komprimeret det en del for at det skal loades hurtigt for alle dem med en 56k forbindelse eller som jeg sidder på den anden side af jorden. evt nogen forslag til det.

jeg bruger Iframe for at få siden vist når jeg bruger css ved ikke hvordan jeg ellers skal gøre det da jeg er blevet rådet til at glemme alt om frameset på min side. hvordan får jeg så siden startdk.htm til at åbne fra start og hvordan får jeg resten af siderne til at åbne i main.

"en side der har design skal kunne sælge sig selv og være en reflektion af sidens indhold. i dette tilfælde design. "
Jeg forstår udemærket dit synspunkt men prøver på at få det til at ligne noget. Jeg er novice på det punkt og derfor søger jeg inspiration ved at poste et spørgsmål her.
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 15:12 #5
angående hosting kik herhttp://www.eksperten.dk/spm/721907

hvad angår load tider er det ved at være sådan i brancen at man som standart laver siderne til en 128Kbit forbindelse.. de flest i dag sidder alligevæl på en adsl....

And gående det med css hvis du laver det i html laver de machende sider for hvær... altså en template... men er du villig til at gå lidt i dybten kan jeg anbefale php som ogsp kan køre på det link der er i det forum jeg linker til...
her kan du lave en (include"dinside.php") denne komando kan hente en side ind i en tabel. men som sagt du sakl lære lidt php for at få det til at virke..

Angående design er der jo den mulighed at købe et eller at bruge photoshop...
men hensyn til komprimeringen er det okay at du komprimerer men jeg kan ikke at dit banner kan fylde så meget ....
en forside med alt må gerne i dag fylde mellem 500kb-1.2MB det er så alt inklusive.....
og det er ikke så sværet at holde... og top bannert må godt fylde lidt merer...
Kan lave en php kode til dig der kan det samme som din iframes... hvis du har interesse i php...
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 15:19 #6
ved godt du bruger photoshop.. men du bør udnøtte programmet noget merer...
Avatar billede mr_y Nybegynder
23. juli 2006 - 16:11 #7
Webdesigner_
Jeg syntes at 1,2 mb er meget for en hjemmeside for den første side. Jig sidder på en 386 k/bit for bindelse og pinger min forbindelse i kbh med 400 ms i gennemsnit forde at det er en satelit forbindelse herfra og til dk. Det tager alt for lang tid at hente en hjemmeside på 1,2 mb med de her vilkår.

Jeg vil være rigtig glad for hvis du vil lave den stump kode til mig. i php . :=)
og evt hjælpe mig med at sætte den ind.
Avatar billede mr_y Nybegynder
23. juli 2006 - 16:17 #8
jeg har ikke brugt photoshop så meget. jeg mener at en hjemmeside skal være jurtigt loadet på den første side og skal være nem at navigere rundt i. Når jeg har lavet et eller andet på min hjemmeside smider jeg altid en mail til 4 forskilleige af mine venner / familie for at se om de alle kan navigere rundt. Har ofte set problemer på flash hjemmesider og smarte sider med en masse drop down menyer osv. Folk " her mener jeg personer med mindre faglig ekspertise" kan simpelthen okke komme frem til det de skal finde på siden for det er ikke NEMT. det skal være nemt og overskueligt.
Men stadig se godt ud. :=) og det er der for jeg skriver her...
Avatar billede webco_dk Nybegynder
24. juli 2006 - 19:39 #9
her er der en fin dansk gudie til det med google http://www.tweakup.dk/article/821/dk/
Avatar billede mr_y Nybegynder
25. juli 2006 - 11:12 #10
Webco dk tak for dit indslag. jeg kendte godt til 4 ud af 5 ting men vidste ikke at man kunne få sin meta tags valueret. Der er et par små fejl i den som jeg vil ændre.
Stik mig et svar og du får 50 point.
THz. :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
25. juli 2006 - 13:16 #11
hej igen nu sakl jeg nok give dig koden :)

Lav en variabel i toppe af din php side kan være hvad som helst...
feks $main

(main er altså din start side og derfor definerer vi sidens destination i den)

$main="forside.php";      (forside.php hentes altså ind i varablen..)

(dine link skal have en variabel. link med en variabel laves sådan her)
------------------------------------
<a href='index.php?action=support'>  // "?" adskiler link fra den variabel du kalder
------------------------------------  // og den nye varabels navne er "action" dvs at
------------------------------------  // action=support altså variablen action er =
------------------------------------  // support

($_GET er variablen der bliver defineret i dit link,
her efter er == en sammenlining, er de ens. dvs er $_GET det samme som support

-------------------------------
if($_GET['action']=="support")  // action i dit link hentes in i action her
    {
$main="support.php";
    }
-------------------------------

altså er action = support som din variabel var defineret i dit link.
så erstatter den  $main med support.php.

include("$main"); // her hentes variablen $main som nu er ændret fra forside.php til support.php

er min først for klaring, så håber du kan forstå den ellers kik på den færdige kode

<html>
<head>
</head>

<body>
<? $main="forside.php"; ?>

<a href='index.php?action=produkter'>produkter</a>

<table width="800" height="141" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

<?

if($_GET['action']=="support")
{
$main="support.php";
    }

include("$main");

?>
</table>
</body>
</html>

skal du have flere sider på skal du gøre sådan her

<html>
<head>
</head>

<body>
<? $main="side1.php"; ?>

<a href='index.php?action=side1'>side1</a>
<a href='index.php?action=side2'>side2</a>
<a href='index.php?action=side3'>side3</a>

<table width="800" height="141" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

<?

if($_GET['action']=="side1")
{
$main="side1.php";
    }

if($_GET['action']=="side2")
{
$main="side2.php";
    }

if($_GET['action']=="side3")
{
$main="side3.php";
    }

include("$main");

?>

</table>
</body>
</html>