Avatar billede kak Nybegynder
20. juli 2006 - 12:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køre stored procedure

Jeg har lavet en stores procedure, men hvordan kan jeg køre den inde fra selve db'en?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
20. juli 2006 - 12:29 #1
EXEC spNavn.

Hvis du har SQL Query Analyser til rådighed, kan du teste den ved at skrive overstående.
Avatar billede kak Nybegynder
20. juli 2006 - 12:33 #2
Ok, men hvor skriver jeg EXEC ....
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
20. juli 2006 - 12:43 #3
Har du Query Analyser til rådighed?

Du skal logge ind på din database vedhjælp Query Analyser, så du kan exekverer dine SQL statements.
Avatar billede kak Nybegynder
20. juli 2006 - 12:46 #4
Ja det har jeg. Tak for det! Opretter du et svar, så du kan få point?

Jeg har lige et tillægs-spørgsmål, men opretter gerne et nyt spørgsmål, hvis det kræver flere point.

Jeg vil bla ændre egenskaben for et felt i en tabel (sætte en default value). Hvordan skriver jeg det i en stored procedure?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
20. juli 2006 - 12:52 #5
Du tager din Query Analyser og trykker F1.

Den starter din bedste ven fra nu af, Books Online. Det ligger alle funktioner og muligheder forklaret, masser af spændende eksempler. Det du leder efter er "ALTER TABLE". Her vil du kunne læse en masse om at ændre på tabeller...

ALTER TABLE [TabelNavn]ADD CONSTRAINT
    [UnikNavnTilDinDefaultVærdi] DEFAULT [VÆRDI] FOR [Kolonne]

Alle [] betyder at det er her du skal skrive noget.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
20. juli 2006 - 12:53 #6
Har du SQL Server EnterPrise Manager til rådighed? Med den er det NOGET nemmere lige at lave om på tabeller og deres forskellige indstilling på deres kolonner...
Avatar billede kak Nybegynder
20. juli 2006 - 13:16 #7
Ja, jeg har Enterprise Manager, men jeg skal have lavet en tilsvarende rettelse på en database, som jeg ikke har komme til remote. Så det er lettere at bede en om at køre et script :-)

Tak for hjælpen! Opretter du et svar?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
20. juli 2006 - 13:23 #8
Svaret var lige her...

Håber min hjælp fik dig videre...
Avatar billede kak Nybegynder
20. juli 2006 - 13:26 #9
Det hjalp mig helt sikkert videre!