Avatar billede mjh001 Nybegynder
20. juli 2006 - 09:40 Der er 11 kommentarer

Åbne Jpeg filer på DVD

Jeg har brændt ca. 3000 billeder i jpeg format over på en dvd. jeg kan åbne dvd´en og se at billederne ligger på dvd´en, men jeg kan ikke åbne dem eller kopiere dem. Jeg kan heller ikke se dem som thumbnails. Nogen forslag til hvordan jeg kan få adgang til billederne igen?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 10:15 #1
Hvad sker hvis du dobbeltklikker på en fil? Går ud fra det er på din computer.

Er det på en dvd afspiller skal du være sikker på den understøtter billeder.
Avatar billede mjh001 Nybegynder
20. juli 2006 - 10:45 #2
Det er på min Computer. Når jeg dobbeltklikker på et billede åbner windows picture viewer men istedet for et billede, står der "No preview available".
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 11:14 #3
og hvad siger hvis du vil kopiere et billede?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 11:14 #4
*den (hvilken fejlmeddelelse)
Avatar billede mjh001 Nybegynder
20. juli 2006 - 12:01 #5
Error copying file or folder. Cannot copy "picturename". The parameter is incorrect
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 12:59 #6
Så tror jeg desværre din disk er kaput.
Prøv evt skiven på en anden computer. Virker det heller ikke håber jeg du stadigvæk har billederne på din computer.
Avatar billede mjh001 Nybegynder
20. juli 2006 - 13:18 #7
Jeg har prøvet på anden pc med samme resultat. Det virker dog mærkeligt at filerne ligger synlige men ikke kan åbnes. Ingen backup
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 13:59 #8
Det kan være at det der fortæller skiven hvad der ligger på den er blevet brændt korrekt ned, men at data ikke er blevet brændt korrekt.
Avatar billede mjh001 Nybegynder
20. juli 2006 - 14:36 #9
Det kunne måske godt være en forklaring - ærgeligt.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 15:17 #10
Men gem lige skiven for en sikkerhedsskyld. Kan jo være der kommer en forbi, med en god ide.
Avatar billede mjh001 Nybegynder
20. juli 2006 - 15:25 #11
Lige mine tanker - ved ikke om det kunne være umagen værd at gå forbi en fotohandler og se om de har gode ideer?