Avatar billede underscor Nybegynder
19. juli 2006 - 04:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

400 meter trådløs

jeg bor 400 meter fra min ven af vi vil meget gerne dele en internet forbindelsw, vi har desværre ikk mulighed for at trække kabler, men det er et åbent område, dvs der er ikk bygget over et plan og vi bor begge i hus, findes der en tråløs router der kan træke det, eller feks et stærkt trådløs netkort der kan fange router, vi har en alm, trådløs router men den kan slet ikk fange den.. hvad gør vi??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juli 2006 - 05:43 #1
Der er 2 ting der er alfa og omega i trådløs, over store afstande.

Line of sight: hvis du ikke kan se fra A til B, så kan dit trådløse heller ikke.
Gode antenner: En god udendørs retnings bestemt antenne på routeren og en ligeledes i modtager enden vil gøre meget for jer.

Løsning af problemet. I skal finde et sted, hvorfra i kan se hinanden. Derefter skal Routeren med internet forbindelsen udstryers med en god retnings bestemt antenne. I modtager enden skal i så have en router/bridge med en tilsvarende antenne til at modtage signalet. De to antenner skal have line of sight.

Hvis i bruger 2 routere skal de begge understøtte WDS eller bridge mode. Routere med 2 antenner vil normalt kunne sende trådløst lokalt og på fjernforbindelsen, mens routere med en antenne er enten eller.

Opsætning. test routernes funktionalitet (som forbindelse) med standart antennerne, inden i sætter udendøres antenner på. Det gør det lettere at fejl finde på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juli 2006 - 05:47 #2
en billig antenne løsning er en cantenna: http://cantenna.com/
Avatar billede ierikk Nybegynder
19. juli 2006 - 09:31 #3
http://www.trendnet.dk/home/wireless.asp
trendnet har antenner der kan sende/modtage over større afstande
de er flinke til at hjælpe, så du kan roligt kontakte dem pr tel
Avatar billede underscor Nybegynder
20. oktober 2008 - 21:18 #4
æukketid
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2008 - 20:56 #5
Ja men hvem vil du give points? har du fået det til at virke? du har jo ikke givet lyd fra dig i 2 år