Avatar billede weblance Nybegynder
18. juli 2006 - 13:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave kundestyring

Jeg har lige startet eget vinduespudserfirma og er ved at finde ud af om jeg kan lave en database med kundestyring.

Det jeg skal bruge er div. kundeoplysninger, hvor ofte der skal pudses og en beskrivelse. Så skal det styres på den måde at jeg indtaster datoen hvornår der sidst er pudste og om kunden har betalt, disse oplysninger skal gemmes for hver gang så jeg evt. kan få en liste over hvornår arbejdet er udført.

Kan man lave det sådan at man beder databasen om at få en liste over kunder hvor der der tid til at de nu skal pudses?

Håber at I eksperter kan hjælpe. Jeg har OpenOffice Base.
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. juli 2006 - 15:24 #1
hmm lyder som en opgave for Access men det er MS..
måske skulle du prøvet at få fat på et webdesigner firma de kan sikkert lave et system til dig...
Avatar billede weblance Nybegynder
18. juli 2006 - 22:54 #2
hmmm . . . ja nu vil jeg godt kalde mig selv webdesigner - begrænset - jeg er endnu ikke særlig god til sql.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2006 - 23:30 #3
Webdesign har nu ikke særligt meget at gøre med webprogrammering...
Derfor vil jeg anbefale dig at oprette et nyt spørgsmål inde i "Access"-afdelingen (hvis du altså bruger M$), for evt. at nogle har et helt/delvist færdigt script liggende, som du kan bruge. Det vil ihvertfald lette arbejdet en hel del for dig. :-)
Avatar billede webdesigner Praktikant
19. juli 2006 - 03:16 #4
Extend: hvem sage Webserver ??? Der er noget der hedder localhost...
MS koster.
men jo som sagt vil anbefale Access...

Prøv at kontakte min ven philip jørgensen de har udviklet en vinduspusser program der er tilsalg...
Kender dog ikke prisen...
men kan henvise til philip som kan hjælpe dig videre....

TLF: 3013 3090 kan træffes hele døgnet...
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2006 - 05:12 #5
webdesigner:

Jeg forstår slet ikke din bemærkning:
"hvem sage Webserver ??? Der er noget der hedder localhost..."

For det første, er jeg udemærket godt klar over, at der er noget som hedder Localhost. Jeg er selv webprogrammør. ;-)
For det andet, hvorfor nævner du Webserver?

Hvad har det med sagen at gøre???

Desuden troede jeg ikke, at dette website var til, for at sælge/videreformidle kontakter med økonomiske bagtanker... men derimod for at hjælpe hinanden med bl.a. programmerings-løsninger, via pointssystemet.

weblance:
Som sagt, vil jeg stadig anbefale dig at oprette et nyt spørgsmål inde i "Access"-afdelingen (http://www.eksperten.dk/spm/Databaser/Access) (altså hvis du bruger Microsoft Operativ System), fordi evt. har nogle har et helt/delvist færdigt script liggende, som du kan få gratis. Det vil ihvertfald lette arbejdet en hel del for dig. :-)

Det er nemlig ret enkelt at lave en kunde-database ud fra de oplysninger du har opgivet. Det er ikke særligt indviklet.
Og at betale penge for sådan et lille script, vil være ret vanvittigt, når du kan lave en del selv. ;-)

Well, det er bare min mening. Gør som du vil.
Avatar billede weblance Nybegynder
19. juli 2006 - 12:52 #6
Problemet er bare at jeg ikke har Access! Kun OpenOffice Base som jeg skrev i mit første inlæg.

webdesigner > jeg har lige ringet til din ven og han ville undersøge for mig hvordan og hvorledes med programmet. Tak!
Avatar billede webdesigner Praktikant
21. juli 2006 - 04:56 #7
Extend...
Jo self er eksperten der for at hjælpe... og økonomien må komme bag efter...
som sagt er det ikke mig der prøver at pakke weblance noget på men han spurgte og jeg kom med et svar.

tilbage til det med et websystem det jeg mener er man kunne programerer et sytem der virker som han har spurgt efter i php men integration af database.. i MySQL... "det var min pointe"

og ja self kunne han spørge efter et script til access.. men hvad er dette her ??

"Det er nemlig ret enkelt at lave en kunde-database ud fra de oplysninger du har opgivet. Det er ikke særligt indviklet.
Og at betale penge for sådan et lille script, vil være ret vanvittigt, når du kan lave en del selv. ;-)"

okay!! kan han lave det selv vill han nok ikke spørge....
for det andet er det system jeg henviser til klar til brug. og godkendt af en revisor.
dvs. at det kan lave kviteringer. girokort. medarbejder timer skat og moms. Og meget mere...

men synes du det er vanvittit at betale for et system der kan det hele okay...
men du kan jo begynde at lave et, kunne være du kunne tjæne på det.
bare ikke lave et salgs indlæg det bliver slettet..
men som svar på et spm er det okay...

men har du spm. til systemer siger philip at du er velkommen til at ringe......
Avatar billede weblance Nybegynder
19. august 2007 - 20:10 #8
lukker