Avatar billede mcmukkel Nybegynder
17. juli 2006 - 17:39 Der er 1 kommentar

Embedding video i flash fil

Hej.
Jeg har en videofil, som jeg har hosted på en server. videoen er i .avi format. men der vil senere komme andre formater. Jeg har prøvet at embedde på almindelig vis med windows media player

<embed scr="www.domæne.dk/video.avi" autoplay="true"></embed>

men den havde et problem, da min .avi fil åbenbart er i en underlig codec. og da jeg har tænkt mig at embedde .mov filer senere, så kan windows media player ikke bruges, og så skal der bruges quicktime, og så har jeg oplevet at en masse browsere har problemer med <embed> funktionen(min har ihvertfald). og da jeg så ikke ønsker at folk skal kunne "stjæle" min video, så vil jeg gerne have at en flash fil, henter og afspiller mine film fra servere. De fleste flash afspillere, skal bruge .flv filer, men da jeg får så mange video filer, at det slet ik kan betale sig at konvertere dem(de blir uploaded automatisk, det gør det også umuligt at konvertere dem), så ville jeg høre om nogle kender en flash video afspiller som kan embedde andre videoformater? f.eks ved at hente filen frem sådan: afspiller.swf?video=www.domæne.dk/video.php. altså at den bruger variabler til at hente filmen. eller måske kender i en php kode som konvertere til flv automatisk? eller lignende.
Arto f.eks, bruger en flash afspiller til afspilning af video. der kan man uploade stort set alle slags video formater, og så har de en flash afspiller, som lynhurtigt loader videoen fra deres server, og afspiller.
Gad vide hvorn de har gjort
På forhånd tak.
Avatar billede mcmukkel Nybegynder
17. juli 2006 - 22:50 #1
De bruger det forresten også på youtube.com :)