Avatar billede robsy Nybegynder
13. juli 2006 - 18:00 Der er 6 kommentarer

Kreditkort betaling over nettet

Jeg er igang med at undersøge om der findes en måde at implementere sit eget betalingsgateway på en freebsd maskine. Jeg mindes at der findes noget der hedder cashcow www.cashcow.dk,
såvidt jeg kan ser er den ikke certificeret, vil det sige man skal betale pbs for certificeringen hvis man vil benytte cashcow?
Jeg har prøvet at se på www.betaling.dk uden at blive meget klogere men såvidt jeg ved er en certificering hundedyr kan nogen fortælle mig prisen hvis det er nødvendigt at købe en certificering?

Ellers er jeg vel tvunget ud i at benytte allerede eksisterende løsninger som freepay eller lignende, det er vel det billigste.
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2006 - 18:10 #1
Det biligste er at bruge fx. FriBetaling, FreePay, DIBS eller lign. udbydere. Det skulle vist være billigt at blive godkendt til Dankort, men hvis vi begynder at snakke udenlandske kort er det så vidt jeg har hørt meget dyrt.
Avatar billede miqe Nybegynder
13. juli 2006 - 18:44 #2
http://quickpay.dk/ koster 150,- om måneden for basic (danske kort) og 300,- for pro (incl. udenlandske kort).
Her er et direkte link til pbs's priser: http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

Et lille uddrag:
Oprettelse af indløsningsaftale
Via webhotel: 250 kroner.
Ved certificeret software og egen server: 1.250 kroner.
Ved certificering af software: 15.000 kroner.

Disse er engangsgebyrer for oprettelsen af aftalen.
Er softwaren ikke certificeret i forvejen kommer det dermed til at koste 15.000 i éngangsgebyr + de sedvanlige omkostninger.
Er du fiks på fingrende og selv kan brygge betalingssoftware sammen der kan godkendes,  er pengene tjent ind på 4½ år. :o), med udgangspunkt i quickpay pro.
Avatar billede miqe Nybegynder
13. juli 2006 - 18:47 #3
Hov... glemte at modregne oprettelserne for de to andre muligheder.
Dermed kan du vis du har egen server og bruger en betalingsgateway løbe lige op med egen software i løbet af 3½ - 4 år.
Der er muligvis en masse andet jeg har glemt at tage højde for
Avatar billede robsy Nybegynder
13. juli 2006 - 19:40 #4
Og velsagtens også et ssl certifikat, eller hvad?

Men bortset fra det så er det meningen at det skal hostes på egen server og at gatewayen forbinder direkte til pbs istedet for 3. part og mht at pengene er tjent hjem på 4 år kommer det vel an på om løsningen skal sælges videre eller ej :) hvilket den skal på sigt(tror jeg nok) lige nu prøver jeg bare at undersøge hvilke muligheder der er.
Avatar billede miqe Nybegynder
13. juli 2006 - 23:55 #5
Tog udgangspunkt i at den eneste forskel er betalingssoftware.
Man kan sagtens have eget SSL-certifikat i hver af de 3 løsninger.
Hvis man bare skal bruge betalingsmodul til sin webshop, behøver man ikke nødvendigvis et eget SSL-certifikat. Hos quickpay kan du vælge mellem at bruge eget certifikat eller at bruge deres.
Vis det er fordi man vil lave noget det skal sælges viddere, er der ikke nogen vej udenom den store PBS udgift.
Bruger du software på egen server er der ingen vej uden om SSL-certifikatet
Tager man udgangspunkt i den billigst mulige løsning kontra den dyreste løsning (Ikke indberegnet udgifter til udvikling), vil den dyre pris løbe fra den billige pga de høje ydelser på SSL-certificater
Avatar billede mokla Nybegynder
26. juli 2006 - 09:35 #6
Jeg har brugt www.ePay.dk til flere kundeløsning, og det virker rigtig godt. Deres Light løsning koster DKK 99 pr. mdr. og Pro DKK 199. De yder en rigtig god support, og du har mulighed for at teste uden det koster dig noget.