Avatar billede jhjorsal Mester
12. juli 2006 - 21:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Billeder trukket i bredden

Jeg har lige fået en bærebar pc og har bl.a. flyttet alle vores billeder derover. Men når jeg nu skal se dem virker det som om de er trukket ud i bredden dvs. alle de billeder der vender rigtigt får meget brede ansigter, hva kan det skyldes?
12. juli 2006 - 22:21 #1
Hvilket program bruger du til at 'se' dine foto ?
Windows Billed og Fax fremviser?

Er det er WideScreen skærm ?

Har du korrekt (skærm)driver ?

Hvilken skærmopløsning ?
Avatar billede jhjorsal Mester
13. juli 2006 - 09:46 #2
Windows Billed og Fax fremviser samt Fotostation easy (et produkt der fulgte med kameraet)
Jeg tror det er her problemet ligger jeg er bare ikke sikker på at det er en widescreen skærm (går ikke så meget op i det bare den kan vise noget, kan jeg se det nogen steder)og hvad kan jeg gøre for at kompencere for det hvis det er det der er problemet
ja
Har prøvet flere forskellige
13. juli 2006 - 10:08 #3
Du må 'fedte' med skærmopløsningen...

Eks: I mange TV/Radio forhandlere viser de flotte (?) fladskærmsTV i Widescren format (såkaldt 16:9) men signalet/billedet er et alm. format (4:3) så det bliver strukket ud så folk bliver 'flade' i hovederne...

... altså hvilket SKÆRM har du ?
Avatar billede jhjorsal Mester
13. juli 2006 - 10:43 #4
Det er en bærebar Acer5020
13. juli 2006 - 11:46 #5
Avatar billede jhjorsal Mester
13. juli 2006 - 11:57 #6
Jepper
13. juli 2006 - 11:58 #7
http://www.acer5020.info.se/ ->
"Skärm 15.4" TFT aktiv matris WXGA (1280 x 800)"

Så du bør (=skal) sætte skærmopløsningen til 1280 x 800 for bedste reslutat...

Nyeste drivers
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3020_5020.html
Avatar billede jhjorsal Mester
13. juli 2006 - 12:13 #8
Det virker, Super. Hvad er forklaringen på det og lig lige et svar
13. juli 2006 - 12:28 #9
... du har nok sat opløsningen til 1024 x 800 - når det så bliver strukket til 1280 x 800 som SKÆRMEN (bredde x højde) er lavet til sååååå....
13. juli 2006 - 12:28 #10
Du ka' evt. DL
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_3020_5020/driver/vga.zip
fra http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3020_5020.html

Gem et passende sted du ka' finde bagefter.
Pak [vga.zip] filerne ud til et passende sted du ka' finde bagefter (ikke på skrivebordet! med et passende TOM mappe)
Kør [Setup.exe] fra den udpakkede samling... og følg guiden...

Så får du den mest optimale skærmdriver!!! (for det er jo SKÆRMEN man bruger hele tiden - tihi)...
13. juli 2006 - 12:28 #11
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede jhjorsal Mester
13. juli 2006 - 12:33 #12
endnu engang tak for hjælpen, nu får jeg så igen fred for konen, hun troede jo straks at alle vores ca 3000 billeder pludselig ikke virkede
13. juli 2006 - 12:49 #13
Tips #2: Hvis du engang skal udskrive dem (nok ikke alle sammen på én gang) så brug XP's "Guiden Billedudskrivning" - højreMusseTast på et billed - vælg [Udskriv] - og følg guiden... ganske smart & hurtigt...