Avatar billede svend-bent Nybegynder
08. juli 2006 - 00:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bliver jævnligt disconnected

jeg har for nylig fået tdc webspeed og har til denne fået sat en 3com router på så min bærbare computer kan køre trådløs og jeg samtidig kan have stationære på. Dette fik jeg også til at virke men problemet er nu at når begge computere bruger nettet på end bare messenger bliver de begge disconnected i kort tid.
Dette er selvfølgelig meget frustrerende da både mig og min kæreste nyder at spille online spil, håber der er nogen der har en ide til hvad der kan være galt.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2006 - 01:43 #1
Sker det samme når du kun benytter kabler til dem begge to og slår det trådløse interface fra i routeren?
Avatar billede svend-bent Nybegynder
08. juli 2006 - 02:27 #2
hmm... må jeg lige teste
Avatar billede svend-bent Nybegynder
08. juli 2006 - 19:15 #3
dette gør desværre ingen forskel nettet ryger stadig ved for meget belastning
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2006 - 19:34 #4
hmm det var da voldsomt.

Hvis der er en af dem som kører i DMZ, eller i "åben konfiguration" så prøv at fjerne den fra det så de begge bruger port forwarding. Hjælper det?
Findes der en firmware upgrade til routeren?
Prøv at sætte begge netkort til at køre 100 mbit fuld duplex manuelt inde under indstillingerne for LAN forbindelsen.
Avatar billede svend-bent Nybegynder
08. juli 2006 - 20:58 #5
det med DMZ forstår jeg ikke lige så meget af.

umiddelbart findes der ingen firmware til dette produktnummer 3crwer100-75 på www.3com.com

det virker desværre ikke at sætte netkortene til 100mbit full duplex
Avatar billede svend-bent Nybegynder
20. august 2007 - 10:54 #6
nå denne skal vist bare lukkes