Avatar billede tippermand Nybegynder
07. juli 2006 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg læse indholdet af XML, uden koder

Hej!

Jeg vil gerne kunne læse mine tidligere samtaler på MSN MEssenger, præcis ligesom med e-mails.

Log-filerne vliver gemt i .xml-format og at læse en korrespondance igennem med alle de koder er meget tidskrævende. Da ud af 100 tegn er kun 10 relevante for mig...

Nogle af jer eksperter, der kan fortælle mig, hvordan jeg kan skære alt dte overflødige fra og kun læse teksten osv.??? Findes der en Editor?

Jeg håber I kan hjælpe mig med problemet.

På forhånd tak!
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2006 - 13:41 #1
åbn dem i notepad.
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2006 - 13:42 #2
næh - hovsa... havde overset det med at alt overflødigt skulle skæres fra :(
Avatar billede jtofte Nybegynder
07. juli 2006 - 13:44 #3
Hej

Jeg ved ikke om du kan i de andre messenger, men man kan i live messenger.

Så åbner du ikke samtale vindue for den kontaktperson du vil se meddelser fra går op i filer, så er der en der hedder "Vis meddelsesoversigt"
Avatar billede jtofte Nybegynder
07. juli 2006 - 13:45 #4
der kom lige et ikke for meget

der skal stå

Så åbner du et samtale vindue for den kontaktperson du vil se meddelser for, går op i filer, så er der en der hedder "Vis meddelsesoversigt"
Avatar billede tippermand Nybegynder
07. juli 2006 - 13:47 #5
Tak for forsøget!

Men som du selv så, så er det lige netop nogle af de fleste koder, som jeg godt kunne undvære.

Har prøvet bl.a. Explorer, Notepad, Excel og Word, hvor jeg fik det bedste overblik, hvis man kan kalde det overblik at have tre sætninger gemt mellem koder og ting og sager...

Jeg føler mig overbevist om at der må være en bedre metode, som jeg håber snart at kende!
Avatar billede tippermand Nybegynder
07. juli 2006 - 14:04 #6
@ Jtofte: Super, den detalje har jeg alrdig lagt mærke til. Den vil jeg bruge i fremtiden.

MEN, findes der alligevel en måde at læse selve filerne, uden at være online på Messenger???

Nogle gange får jeg bare en meddelelses oversigt/chat sendt, som jeg skal læse igennem og reagere på...

Jeg takker for den hurtige respons indtil nu og håber at en kan løse den sidste gåde!!!
Avatar billede tippermand Nybegynder
08. juli 2006 - 14:54 #7
Problemet er løst:

Efter Jtoftes fif om "Vis Meddelelsesoversigt", åbner jeg nu log-filerne gennem MSN Messenger, hvorefter de ænt og nydeligt bliver vist i explorer.

Gåden er dered løst:-)

@Jtofte: Er der noget med at jeg kan uddele nogle points??? Hvis du ønsker det, så vær venlig at skriv!

Med venlige hilsner
Tippermand
Avatar billede jtofte Nybegynder
08. juli 2006 - 17:33 #8
Hej Her er et svar