Avatar billede ministryguy Nybegynder
03. juli 2006 - 19:59 Der er 6 kommentarer

Placering af lag med tekst og billede i Frontpage 2003

Hej.

Håber virkelig at få svar.
Jeg har lavet en hjemmeside i Frontpage 2003, og det gik også godt, ingen problemer, lige indtil jeg bad en jeg kender om at prøve at klikke ind på min side. Det så helt tosset ud med billeder og tekst i forhold til hinanden. Jeg fandt ud af at hvis man køre i en opløsning mindre end 1280 X 1024 så ser min side helt skør ud. Siden skulle gerne være den samme ligegyldigt hvad opløsning man køre i jo. Og når man klikker på firkanten oppe i højre hjørne så vinduet bliver mindre, så ser det også helt skørt ud. Hjemmesiden er lavet i en ramme, centreret. Jeg har brugt de såkaldte "Lag" i Frontpage til min tekst og billeder, og har placeret dem hvor jeg ville have dem. Men de følger åbenbart ikke rammen på siden når opløsningen bliver sat ned. Hvis i forstår...? For jeg har hørt det faktisk er lidt skørt i Frontpage med tekst og billede, hvis man skal centrer højre, ventre. Så derfor har jeg brugt lag. Men hvis jeg flytter på lagene, så følger de altså ikke rammen som siden er lavet i. I kan selv prøve at klikke ind på den, og sætte jeres opløsning ned hvis i da ikke allerede køre i en lav. www.larsendanmark.com
Please hjælp mig!!!! jeg er MEGET glad for siden og vil helst ikke lave den om. Så er der en Frontpage Expert til stede, og kan give mig svar på det, ville jeg bliver overlykkelig. Det er ligesom om at de lag skal gøres fast i rammen. For hvis jeg indsætter lag og ikke flytter på det, så er der ikke noget i vejen. Så følger alt hinanden som det skal.
HJÆÆLLPP....

Hilsen Thomas
Avatar billede zynzz Praktikant
03. juli 2006 - 20:15 #1
Kan du ikke lave det i celler istedet for `?
Avatar billede ministryguy Nybegynder
03. juli 2006 - 20:22 #2
Jeg er meget ny i Frontpage, så jeg har faktisk ikke rodet så meget med celler og tabeller... men du mener, skrive tekst og ligge billeder i små celler?
Avatar billede ministryguy Nybegynder
03. juli 2006 - 20:49 #3
Koger lige spørgsmålet ned.

1. Hvorfor kan jeg dog ikke selv bestemme hvor de lag jeg har lavet med billeder eller tekst skal være hennne på siden, så det stadig følger rammen når man gør hele sit vindue mindre?

2. Hvordan bliver min side vist i alle slags opløsninger, uden det roder det hele sammen?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
04. juli 2006 - 08:57 #4
jeg arbejde også med lag på et tidspunkt, men efter jeg har lært at bruge tabeller istedet bruger jeg ikke andet, det er meget nemmere og der kan du f.eks. lave tabbellen 100% af sidens bredde eller 50% eler hvor meget du ønsker
Avatar billede ministryguy Nybegynder
04. juli 2006 - 10:08 #5
Jeg må nok hellere sætte mig noget mere ind i de tabeller og celler. Jeg har vel arbejdet med Frontpage 2003 en lille uges tid, og det er jo ikke langt tid hvis man skal til finde ud af de tabeller, og layouttabeller/celler. Jeg må læse noget mere på det :-) Jeg har købt den der "Frontpage 2003 for alle", så jeg må jo bare prøve mig frem.
Avatar billede zynzz Praktikant
05. juli 2006 - 17:40 #6
Men celler er det bedste...