Avatar billede daniel24 Nybegynder
29. juni 2006 - 13:56 Der er 1 løsning

oplåsning af template så jeg kan lave et lag

Hej

Jeg har overtaget et websideprojekt som er lavet med templates. Jeg kunne godt tænke mig at ændre på specifikke HTML sider , f.eks lave et lag. Dette kan jeg bare ikke få lov til af templaten da den er låst.
Jeg har prøvet at lave en editable region og det virker fint med tekst men så snart jeg vil sætte et billede ind eller et lag så kommer den med en meddelelse om at siden er låst af templaten og ændringer ikke vil blive gemt?

Tak for hjælpen

Vh

Daniel
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2006 - 16:35 #1
I nogle tilfælde er det muligt at fjerne en side fra en template.

Modify - Templates - Detach from template

---------------------------------------------

Ellers er der den hårde vej

Kopier hele koden, sæt den ind i f.eks. notepad og fjerne alle tags der har med templaten at gøre. Sådan nogle her....

<!-- InstanceBegin template="/Templates/multimedia.dwt" codeOutsideHTMLIsLocked="false" -->

<!-- InstanceBeginEditable name="doctitle" --><

!-- InstanceEndEditable -->

<!-- InstanceBeginEditable name="menu" -->

osv.

Når du har fjernet dem alle kan du sætte din redigeret kode ind i DW igen (i et nyt dokument) og overskrive den gamle version når du gemmer.