Avatar billede ladymae Nybegynder
29. juni 2006 - 09:36 Der er 11 kommentarer

ActiveX-objekt-meddelse igen-igen

Jeg oprettede forleden dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/717912

Jeg har nu gjort som jeg fik besked på, altså slettet opdateringen, men ligeså snart jeg tænder computeren opdaterer windows bare og så har jeg samme problem igen :-(

Kan jeg få den til at lade være med at hente DEN opdatering uden at undvære alle andre opdateringer?
Avatar billede darrich Novice
29. juni 2006 - 11:45 #1
Vil ikke anbefale dig at fjerne sikkerhedsopdateringer fra windows, som det blev svaret i den anden tråd, da det bare åbner et hul for virus og spyware, når du surfer på alt verdens websites.

Den bedste måde at løse problemet på er følgende:

Funktioner -> Internet indstillinger -> faneblad: sikkerhed

Her kan man sætte regler for forskellige zoner.
"Internet" zonen er default for alle sider, som du besøger på nettet, medmindre de manuelt er placeres i en af de andre zoner. Hvis de er de følger de konfigurationen i den zone.

vælg: Websteder du har tillid til, klik på websteder
tilføj http://www.pegebogen.dk, og fjern afkrydsning i krævservergodkendelse.
Tryk ok

Klik på brugerdefineret niveau (gældende for Websteder du har tillid til, da den er markeret for oven) Sæt aktiver for alle ActiveX i denne. Ok. ok.

På den måde kan du automatisk få det aktiveret for websteder du tilføjer i zonen "websteder du har tillid til".
Avatar billede ladymae Nybegynder
29. juni 2006 - 14:11 #2
Det virker ikke... Den kommer stadig frem hver gang... :-( Har haft genstartet pc'en... Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
30. juni 2006 - 09:31 #3
Er ikke dig der gør noget forkert

Jeg kan se side er lavet med Windows Media (Hvorfor aner jeg ikke...burde kunne køre uden)

"Bemærk at Windows Media Player skal være sat til default afspiller. Det indstilles under "Tools" --> "Options" --> "File Types" i Windows Media Player. Tjek at filformatet "wav" er vinget af. "

Problemet er at pga microsoft har tabt en sag til Eolas har de lave IE om så man nu skal aktivere aktivX indhold på en side hved at klikke ok .
Der findes en del workarunds, men det er dem der har lavet side der skal lave dem... så jeg ville skrive til dem og gøre opmærksom på problemet
Avatar billede ladymae Nybegynder
30. juni 2006 - 10:02 #4
Øv, det var heller ikke løsningen...
Det er da irriterende! Kan ikke forstå hvorfor den gør det på min pc, men ikke på min mors som er samme styresystem og årgang...
Altså så syns du jeg burde skrive til http://www.pegebogen.dk ang. problemet?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
30. juni 2006 - 10:15 #5
jeps ... de skal bruge et script der gør at activX objecter start automatisk  (Lyden) er detsvære ikke meget du kan gøre

du kan henvise dem til bla disse sider
http://msdn.microsoft.com/ieupdate/
http://www.eweek.com/article2/0,1895,1943847,00.asp
http://blog.deconcept.com/swfobject/
Avatar billede ladymae Nybegynder
30. juni 2006 - 10:21 #6
Jamen, jeg har intet lydproblem ;-) Kun det der med at jeg skal klikke "okay" heletiden.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
30. juni 2006 - 10:24 #7
*S*... jamen det er fordi lyden afspille med Windows Media ... så det er den der gør du skal klikke ok
Avatar billede ladymae Nybegynder
30. juni 2006 - 10:37 #8
Nåe, nu er jeg med... Okay, computerklog er jeg ikke... ;-)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
30. juni 2006 - 10:56 #9
Du kan selvfølgelig også vælge at bruge en anden browser
kan anbefale Firefox ;-)
Avatar billede ladymae Nybegynder
30. juni 2006 - 11:02 #10
Der er ikke lyd på, når jeg bruger Firefox... :-(
Ja, der skal bare være vrøvl med mig, hva... *GGG*
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
30. juni 2006 - 11:35 #11
Hmm... er der på min ... chek dine indstilger