Avatar billede beluranos Nybegynder
26. juni 2006 - 08:55 Der er 8 kommentarer

hakker i lyden

for en uge siden kørte dvdér fint på min puter men så en morgen hakker de,,
Billidet køre fint dog i slowmotien, lyden følger billedet, men hakker,  kan altså ikke bager skrue op for tempoet (den står på normal)  for lyden hakker så stadig ,,,,

har tjekket for virus og de værse ting, defregmenteret og prøvet med flere pogrammer med samme resultat...
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2006 - 09:21 #1
Check at DMA er sat for dine IDE kanaler. Gå til Enhedshåndtering, og check begge IDE kanaler ved at dobbeltklikke på dem, og se at de begge står til "DMA, hvis den er tilgaengelig".
Avatar billede beluranos Nybegynder
26. juni 2006 - 12:18 #2
der står "Denne enhed virker korrekt." hved alle IDE ´erne

DMA ??
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2006 - 18:05 #3
kig under fanebladet avanceret.
Avatar billede beluranos Nybegynder
26. juni 2006 - 19:10 #4
"fanebladet avanceret" kunne du værer lidt mere præsic ?    under Enhedshåndtering er der ikke nogle "avanceret knapper" nogle steder ,,,  og under egenskaber for denne computer , hvad skal jeg se der ?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2006 - 19:13 #5
Dobbeltklik på IDE kanalen i enhedshpndtering. Gå til fanebladet avanceret eller muligvis "avancerede indstillinger". Svært at være mere specifik når jeg bruger UK windows.
Under det faneblad kan kanalen enten være sat til PIO eller DMA. Den skal stå til den overførselstilstand som hedder DMA. Er den det?
Avatar billede gratis Nybegynder
26. juni 2006 - 20:00 #6
supplere:
I Enhdedsorientering ---> |IDE ATA/ATPI-controllere| fold ud, vælg egenskaber og se om de er sat DMA (Direct Memomy Access)
Avatar billede gratis Nybegynder
26. juni 2006 - 20:01 #7
Memomy = Memory
Avatar billede beluranos Nybegynder
26. juni 2006 - 20:48 #8
hmm der var en der ikke stod sådan, den er rettet men det hjalp ikke,,

har lige opdaget at det ikke kun er dvd afspilningen der går i slowmotien, men også musikken (musikpogrammer) der køre samtidig.