Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
25. juni 2006 - 20:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

småting på html side

Jeg arbejde på [a]www.lkhojskole.dk/nyside[/a] Den består af en index.shtml, en style.css samt en menu.inc fil, som indeholder dropdownmenuen.

Jeg har 3 problemstillinger.(Hvert spørgsmål er jeg villig til at oprette som selvstændigt spørgsmål til 200 point hvis nogen kan svare, jeg samler dem bare her, så en dygtig cms programmør ser dem samlet - (jeg går ud fra at dette er "lovligt" her på siden))

1:
Jeg har en velfungerende dropdown menu. Problemet er bare, at jeg gerne vil have dropdown´en til at fylde mere end overskriften (så der er plads til bredere underpunkter) men når jeg gør det (som det ER nu, hvor overpunktet er 94px og dropdown menuen er 124px) flytter den på overpunkterne. Kan jeg fixere overpunkterne, så de ikke reagerer på hvor bred dropdownmenuen er?

2:
Jeg har en fejl i stylesheetet, så indholdsboxen ikke følger med indholdet. Jeg tror jeg mangler et eller andet for at få den til det. Kan nogen hjælpe?

3:
På undersiderne vil jeg have underpunkterne til det aktive overpunkt til at ligge ude i venstre side. Kan man programmere siderne, så de henter disse underpunkter fra et bestemt sted i filen menu.inc, hvor hele dropdownmenuen hentes?
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
25. juni 2006 - 21:25 #1
ok, det ser ud til at sp. 1 har løst sig selv i nattens løb.. så er det altså sp. 2 + 3 det gælder
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
25. juni 2006 - 21:28 #2
aha, det er åbentbart et Internet explorer problem, så det er der stadig, bare ikke i opera og firefox. Men dem der stadig bruger ie (god knows why) skal jo også være med, så sp. 1 gælder stadig men det er altså bare et ie problem.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
26. juni 2006 - 11:04 #3
Så har jeg løst nr. 2, bare til alle de mange som svarer :o)
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
27. marts 2010 - 16:41 #4
dd