Avatar billede ozzi Nybegynder
25. juni 2006 - 09:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Widescreen driver til Kiss Coolview monitor søges

Jeg har en 15,2" Kiss Coolview TFT skærm, men der fulgte ingen widescreen driver med til den. Er der nogen der har erfaring med en anden driver der kan få skærmen til at køre i widescreen opløsning idet jeg nu må nøjes med 1024x768 og en sort beskæring i begge sider af skærmbilledet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 10:38 #1
det er driveren til dit gfx kort der skal understøtte widescreen opløsninger, hvilket gfx kort har du, så finder jeg en modded driver til dig
Avatar billede ozzi Nybegynder
25. juni 2006 - 16:09 #2
drgonzo : Jeg har faktisk 2 af disse skærme der hver sidder på en Acer Power pc.

PC1:
SIS661, 32 mb, Mirage, BIOS ver. 2.30.00

PC2:
SIS661FX, 32 mb, SIS Compatible VGA, BIOS ver. 2.30.00

Egentligt tror jeg det er det samme grafikkort. Internt, sidder på motherboardet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 17:54 #3
Tror så dit problem skyldes at disse gamle og relativt små gfx kort simpelthen ikke understøtter større opløsninger
Avatar billede ozzi Nybegynder
25. juni 2006 - 19:30 #4
drgonzo : Der er tale om 2 helt nye maskiner. 1/2 år og 3 måneder gamle fabriksnye Acer Power stationære PC'ere. Og da Acer jo også laver widescreen skærme antager jeg at deres PC'ere også kan sættes op til at udnytte disse helt i rigtig opløsning, og ikke bare ved at strække billedet.
Skærmene derimod er 3-4 år gamle. Superlækre skærme med DVI indgang, så når turen går til sommerhuset bruger vi den ene af skærmene til DVD afspilleren til ungernes tegnefilm. Den ene skærm har ligeledes været testet som ekstern skærm til et DVD baseret navigationssystem. Det er ret vildt med så stor en skærm at navigere efter.

Håber du er istand til at hjælpe mig.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 20:25 #5
Har du nogen links til computerne, for grafikken er noget gammel skrammel
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 20:27 #6
Jeg er 99% sikker på det er dit gfx kort der ikke understøtter opløsningen, du har ikke mulighed for at låne et gfx kort og afprøve med?
Avatar billede ozzi Nybegynder
25. juni 2006 - 20:38 #7
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 21:44 #8
De skulle understøtte det, så må det være driveren den er gal med... der er vist andre der har lignende probz og det er driveren den er gal med.. Her skulle være hjælp at finde http://www.sis.com/support/support_faqs_4.htm
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 21:45 #9
husk at læse det hele:)
Avatar billede ozzi Nybegynder
27. juni 2006 - 05:46 #10
drgonzo : Tak for hjælpen. Smid lige et svar så du kan få point.
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. juni 2006 - 07:10 #11
Fandt du en løsning?
Avatar billede ozzi Nybegynder
27. juni 2006 - 07:41 #12
Jeps. Og endnu engang tak for hjælpen. Jeg downloadede en VGA univesaldriver der også understøtter de forskellige widescreen opløsninger.