Avatar billede guldhammer72 Novice
24. juni 2006 - 13:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan denne pc bruges til?

Hey..

Jeg har en Pentium 3 ~ 500 MHZ som jeg ønsker at bruge som server.
Hvad er den stor nok til at lave på nettet, såsom f.eks MX Backup eller lign, eller andre ting??
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2006 - 17:00 #1
Stort ste alt.

Undgå GUI. Undgå decideret number crunching.

Men fil server, web server (static HTML eller lette scripts), database server
(indenfor visse grænser), mailserver, navnserver etc..
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 07:38 #2
I virkeligheden er det nok mere mængden af RAM der virkeligt sætter grænserne for hvad den præcist kan anvendes til - for grundlæggende er jeg enig i at den kan bruges til stort set hvad som helst.

Når ja og lad lige være med at installerer noget nyere MS software på den for så kan den bruges til ingen ting. Installer noget software som passer med maskinens fødeår om man så kan sige. Eksempelvis hvis vi snakker MS software og en database server, så lad være med at installerer en 2005, installer en 2000 eller måske endda 7'er for så passer maskinen til den software der er installeret og så spiller det jo fint.
25. juni 2006 - 11:03 #3
Jeg bruger en PII 300Mhz / 256Mb RAM spand som master filserver for alt i huset. Desuden Internetfordeler/router (+firewall) baseret på to netkort...

OS: MS Windows 2003 Server med alle opdateringer.

Fire stk. HD + Firewire baseret HD (løst firewirekort)

FTP server (kun for mig selv når jeg er uden i verden)

Diverse IMAGE versioner / instalationer / spil / ...

Alt Musik/film/...

Virker fint nok...
Avatar billede guldhammer72 Novice
25. juni 2006 - 11:15 #4
Jeg har gravet en Duron 1000 Mhz frem i stedet for.
men nu har jeg et problem, jeg købte en (påstod han) original version af Win 2003 server af min bror, men serienummeret virker fint, men kan ikke opdatere Win 2003 Server, hvad gør jeg nu?
Avatar billede guldhammer72 Novice
25. juni 2006 - 11:18 #5
arne_v -> navneserver, vil det ikke være spild af server?
Jeg har en webserver stående, som også skal være mailserver.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2006 - 16:54 #6
jeg ved ikke noget om Windows serienumre

hvorfor skulle det være spild af server at køre navneserver ?
Avatar billede guldhammer72 Novice
25. juni 2006 - 18:03 #7
der findes gratisdns, leweb.dk og andre services, så hvorfor gøre det selv?
desuden, så skal jeg ha 2 DNS servere, for at de kan godkendes som offentlige.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2006 - 20:37 #8
Du kan godt køre din egen navneserver selvom dit domaon bruger gratisdns.

Du kan cache navneopslag i din lokale navneserver og du kan have andre numre/navne
internt (www.xxxx.dk hos gratisdns peger på din eksterne IP men på din interne IP lokalt)
Avatar billede guldhammer72 Novice
28. juni 2006 - 21:36 #9
Lukker