Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
21. juni 2006 - 18:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved åbning af Access databaser

Hej, jeg har installeret en Windows Server 2003 R2 Standard x64 Edition, som jeg skal bruge som webserver.

Jeg har installeret IIS og givet de korrekte rettigheder til IUSR-brugeren, men når jeg afvikler et ASP-script på serveren kommer den med denne fejl:

ADODB.Connection error '800a0ea9'

Provider is not specified and there is no designated default provider.

Når jeg går ind i Kontrolpanel -> Data sources (ODBC) kan jeg kun se at SQL-driverne er installeret. Nu har jeg søgt og søgt på nettet for at finde driverne til Access, da jeg tror det er der den er gal. Er der nogen der ved hvor man finder dem?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juni 2006 - 19:15 #1
Det kan jo også tænkes at det er din connection-streng der er forkert. Hvordan ser den ud?
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
21. juni 2006 - 22:04 #2
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=e:\www\domaene.dk\db\database.mdb"
Conn.Open DSN

Det er den sidste linie den fejler i
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juni 2006 - 22:24 #3
Du kan prøve om du kan forbinde til databasen vil OleDB i stedet:

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=e:\www\domaene.dk\db\database.mdb;User Id=admin;Password=;"
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
22. juni 2006 - 08:56 #4
Så får jeg følgende fejl:

ADODB.Connection error '800a0e7a'
Provider cannot be found. It may not be properly installed.
Avatar billede nielle Nybegynder
23. juni 2006 - 06:41 #5
Ok, du har ganske rigtigt slet ikke de relevente drivere installeret.

Den nemmeste løsning på dit problem ville være at installere Access på maskinen - så ville ODBC driveren automatisk følge med. Eller du kan installere MS Office generelt.

Du kan også - men det er nu et gæt - installere .Net 1.1 eller 2.0 frameworkene; De har vist også en MS Access ODBC driver indbygget.

... eller du kan installere SQL Server Express som jo er gratis - jeg er rimeligt sikker på at der følger en MS Access ODBC driver med der.

Endeligt er der jo microsoft.com. Hvis du søger der er kodeordene Jet, MDAC og ODBC. Desværre har jeg ikke selv haft det store held, men måske findes svaret et eller andet i denne artikel (eller et af dens links):

http://support.microsoft.com/kb/303528/
Avatar billede nielle Nybegynder
29. juni 2006 - 18:03 #6
Har du fået kigget på det?
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
10. oktober 2006 - 05:16 #7
Jeg er kommet frem til at jeg har geninstalleret hele serveren, der må være noget, som er gået galt under installationen. Nu virker der i hvert fald.