Avatar billede tberte1 Nybegynder
20. juni 2006 - 10:48 Der er 11 kommentarer

Spor IP til landet Real-Time

Hej

Jeg sidder og rodder med at lave min side om, så den automatisk ændrer priser, sprog m.m. afhængig af hvilket land brugerens ip er fra. Jeg har siddet og undersøgt forskellige databaser man kan downloade over IP-adresser. F.eks. http://ip-to-country.webhosting.info , men jeg har lidt svært ved at regne ud hvem der er troværdige og stabile nok til, at man tør regne med at de også er der om 6 mdr.

Er der nogen herinde der har erfaring på det område?
Avatar billede iss Novice
20. juni 2006 - 10:51 #1
Du vil have mere held med at bruge $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"].
Avatar billede tberte1 Nybegynder
20. juni 2006 - 10:55 #2
kan man være sikker på at den header altid bliver sendt med?
Avatar billede iss Novice
20. juni 2006 - 11:00 #3
Den er mere sikker end at tro at IP'er bliver opdateret hos RIPE osv...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2006 - 20:34 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2006 - 20:36 #5
ip-to-country har eksisteret i et godt stykke tid

men vil du vaere sikker paa fremtidig support saa kan du betale akamai en mindre
formue for samme service
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2006 - 20:37 #6
Accept-Language tror jeg ikke meget paa
Avatar billede iss Novice
21. juni 2006 - 16:03 #7
Håber ikke folk bruger ip-to-country filerne, som efter jeg er ved at være godt træt af at få den besked at min IP kommer fra Holland... (sjovt nok RIPE NCC's HQ).

Har brugt de filer for sjov for at se hvor mine besøgenden kom fra, og ca 30% kom fra Holland... Men når man slog rDNS op så var mange af dem der var sat til Holland fra dansk ISP'er...

Så hellere brug HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, det er en brugeren selv har kontrol over. Det der APNIC, ARIN, LACNIC og RIPE skidt er ikke til at regne med.
Avatar billede tberte1 Nybegynder
21. juni 2006 - 16:32 #8
var det ikke en mulighed og lave en kombination af det hele og simpelthen sige:

Hvis ip-to-country og HTTP_ACCEPT_LANGUAGE giver det samme land så fint
Og hvis ikke så vises en splash-screen hvor brugeren selv kan vælge?
Avatar billede iss Novice
21. juni 2006 - 17:04 #9
Sagtens, men når brugeren har valgt et sprog er det vel fordi vedkommenden kommer der fra...
Avatar billede tberte1 Nybegynder
21. juni 2006 - 18:28 #10
næ ikke nødvendigvis... tjekkede lige min egen mozilla opsætning som stod til engelsk som standard
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2006 - 01:02 #11
jeg mener at firefox/mozilla bare sætter accept language til versionens sprog

engelsk software => engelsk

og det kan man ikke bruge til noget