Avatar billede pckold Nybegynder
16. juni 2006 - 13:04 Der er 1 kommentar

Dynamisk brug af opendatasource

Er det muligt i stedet for at skrive OPENDATASOURCE ('SQLOLEDB', 'Data Source=Srv;User ID=User;Password=PW').DataBase.dbo.Tabel

Og så skifte 'data Source=Srv;User Id=User;Password=PW' ud med en variabel?

Jeg har prøvet:
declare @Conn varchar(255)

set @Conn = '''Data Source=Srv;User ID=User;Password=PW'''

select *
from OPENDATASOURCE ('SQLOLEDB', 'Data Source=Srv;User ID=User;Password=PW').DataBase.dbo.Tabel

Jeg har overvejet at bruge en linked server, men dette er ikke brugbart til mit formål

/Chr.
Avatar billede trer Nybegynder
26. juni 2006 - 11:01 #1
Byg hele dit udtryk op som dynamisk sql, ikke kun parametrene i opendatasource.  Men forvent ikke nogen særlig god performance....