Avatar billede codemode Nybegynder
15. juni 2006 - 05:54 Der er 5 kommentarer

Konstant genstart ved WIN XP loading skærm

Hej,

Jeg havde lige hentet Nero 7 Trial version og var i gang med at installere det - da den siger at den er nødt til at genstarte computeren for at kunne færdiggøre installationen.
OK, fair nok det skal nogle programmer jo så jeg klikker "OK" og alting lukker planmæssigt ned. Men 5 min senere står den stadig på den blå "Windows lukkes..." skærm og i min utålmodighed slukker jeg computeren på den alternative måde - på selve knappen.

Da jeg så starter op igen sker der noget mærkeligt - ved XP loadskærmen (den med sort baggrund, XP logo og den blå loading bar) - bliver skærmen pludselig sort og pludselig ser jeg BIOS opstarts billedet igen...

Frem dukker en valg skærm der informerer mig om at WIndows ikke startede ordentligt. Jeg vælger "Sidste løsning der virkede" (eller hvad den nu hedder) men det samme sker...

Og det var ikke bedre med nogle af de andre muligheder, fejlsikret tilstand i alle 3 udgaver gør præcist det samme... Uanset hvilken af de 5 muligheder jeg vælger genstarter den uden at komme ind til  login skærmen...

Jeg har ingen ide om hvordan jeg kommer uden om det her, normalt plejer jeg at kunne gå i fejlsikret tilstand og løse eventuelt problem - men uden det nu er jeg lost!

---

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2006 - 07:29 #1
Boot op på din XP-skive - vælg "REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL" - log ind - skriv - chkdsk /r - klik enter - når den er færdig (tidskrævende) skriv - exit - klik enter
Avatar billede codemode Nybegynder
15. juni 2006 - 14:40 #2
VIl dette slette nogen filer? Eller er det kun windows der bliver berørt?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2006 - 14:47 #3
Ingen filer slettes kommandoen bevirker at
Finder defekte sektorer og genopretter læsbare oplysninger.
Avatar billede codemode Nybegynder
15. juni 2006 - 14:57 #4
Mange tak jeg prøver det... skal du ikke svare eventuelt så du kan få point hvis det virker? :)
Avatar billede codemode Nybegynder
15. juni 2006 - 15:20 #5
Ok nu gik den over i en PCI.sys / 0x0000007E error når WIN XP CD'en er i... Ifølge en anden side er det fordi jeg har et PCI EXPress Grafikkort og en boot CD uden SP2! Følgende er foreslået som en løsning: http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm

Bare hvis andre skulle læse dette topic senere ^^