Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 18:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tabel hjælp?

Hejsa Eksperter.
Min hjemmeside: www.Robert-S.dk  <--- Der er pt. ik rigtig noget på den udover en Menu...

Vil gerne have lavet sådan at når man trykker på f.eks. Moi/Galleri så bliver en bestemt htm. doc vist frem midt på siden (I dette tilfælge Privat-Galleri.htm) Men Menuen skal forblive ude i venstre side på hjemmesiden uden at forsvinde...

Nogle som kan hjælpe? tror det er noget med tabeller jeg skal have gang i men er slet ik inde i sådan noget :)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 19:04 #1
har du mulighed for at bruge PHP scripts på din side
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 19:07 #2
Det er mulig men er det en større opgave at lave i html?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 19:11 #3
frontpage har en funktion som kan includere enkelte sider i andre sider.
det betyder at du har en fil som hedder menu.htm.
denne fil indeholder din menu og denne menu kan du så indsætte på alle sider.
det smarte er at hvis du vil ændre din menu behøver du kun at rette den et sted.
jeg kan godt hjælpe dig med det senere i aften om ca. 1,5 time er jeg hjemme ved min egen pc, så kan jeg hjælpe dig igennem.
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 19:20 #4
Jeg er klar kl 21:00 :)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 20:18 #5
okay jeg prøver at sætte en guide sammen du kan bruge.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 20:28 #6
Start med at lave en fil du kalder menu.htm
I denne fil laver du din menu (du kan evt. ligge denne fil i en mappe du kalder for menu)

Åben nu den side hvor menuen skal være i
Klik det sted hvor menuen skal være (i den tabel til menuen)

Vælg nu menuen indsæt og derunder webkomponent.
I det vindue som nu kommer op vælger du i venstre side ”medtaget indhold”

Til højre vælger du nu side. Tryk på udfør.

Nu skal du så finde din menu.htm og trykke ok

Dette gør du på alle sider hvor menuen skal være på. Hvis du på et tidspunkt vil rette din menu skal du kun rette i menu.htm, så bliver det rettet på alle sider.

Hvis du har flere spørgsmål skriver du bare
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 20:53 #7
---------------------------------------------------------------------------
Vælg nu menuen indsæt og derunder webkomponent.
I det vindue som nu kommer op vælger du i venstre side ”medtaget indhold”

Til højre vælger du nu side. Tryk på udfør.
---------------------------------------------------------------------------

Kan ik trykke på side, kan ik komme til at markere den
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 20:56 #8
Når jeg har markeret "Side" står følgende fejl: Denne komponemt kræver at siden kan gemmes til et websted
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 21:00 #9
du skal oprette et websted i frontpage for lave det på denne måde.
i værktøjslinien trykker du på ny (et hvidt papir) og vælger websted
så opretter du et nyt websted
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 21:13 #10
Ah så er jeg med :)  Takker for hjælpen :D
Kom med svar...
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 21:15 #11
det var så lidt
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 21:36 #12
Et sidste spørgsmål og så får du fred :)
Er 100% med i din guide og Menu.htm virker fint ligesom den som pt. kører på www.Robert-S.dk men når jeg har tilføjet Menu.htm til alle de andre htm. filer så er teksten bare sort og uden mulighed for at klikke på noget som helst :|
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 21:40 #13
kan du prøve at uploade dine sider sådan jeg kan se dine koder, jeg kan pt kun se menuen på din foside og her virker den fint
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 21:47 #14
Check nu, index filen er helt fucked up...
Der ligger kun 3 filer på serveren: index.htm Menu.htm Galleri.htm + 3 billeder som er dem som man kan se i Menuen
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 21:57 #15
det er mystisk jeg ved ikke om det er det javascript som menuen laves af som gør et eller andet, måske du skal lave det i frames så.
sig til hvis du skal have hjælp til det
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 21:59 #16
Må jo finde en ny Menu så :) var bare en simpel jeg fandt på nettet...
Takker endnu engang ;)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 22:06 #17
ja det er også en mulighed du kan, evt bare skrive en liste noget ligende denne

Moi
  -galleri
vw polo
  - teknik
  - galleri

osv.
Avatar billede bdf Mester
10. juni 2006 - 10:25 #18
Hvis jeg bare skriver det ind sådan her:
Moi
  -galleri
vw polo
  - teknik
  - galleri

Kan jeg så få samme effekt som min oprindelige menu?
Avatar billede bdf Mester
10. juni 2006 - 10:47 #19
Altså sådan noget "Drop Down" haløj
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. juni 2006 - 18:45 #20
nej så bliver det uden drop down.
jeg ved ikke noget om drop down menuer
men du kan se hvordan jeg har gjort på min side
www.magiske-michael.dk
her har jeg delt menuen ind i mindre afsnit, med overskrifter over hvert afsnit.
det er bare et forslag til hvordan du kan gøre.