Avatar billede jenknu Nybegynder
08. juni 2006 - 23:01 Der er 17 kommentarer

Printer til USB førte til spontan genstart af computer

Hejsa!

Jeg har købt en Brother DCP 117C printer, og skulle slutte den til computeren her til aften... Jeg smed cd'en i drevet, installerede softwaren, satte usb kablet i printeren og til sidst sluttede strøm til... Og POW! Så genstartede computeren, og den bliver ved med at køre i "loop"! Den når ikke engang til Windows boot screen, før den genstarter. Jeg har prøvet KUN at starte op med skærm og tastatur, men lige lidt hjælper det... Jeg har også prøvet at reinstallere Windows, men det gav heller ikke noget positivt resultat... Er der nogen af Jer som har andre ideer til hvad jeg kan gøre, og evt. har et svar på hvad der kan være gået galt?

Mvh. Jens

Ps. Computer specs: Shuttle Xpc 31, med et Intel chipset 945G, 1024mb DDR dual ram, 180gb SATA hdd... Mere I skal vide? OS = Windows XP pro...
Avatar billede backside Nybegynder
08. juni 2006 - 23:27 #1
Hvordan gik det med reinstall af windows?
Sker der det samme som inden reinstall?
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 07:32 #2
Ja, det samme sker, lige efter den dual boot screen der kommer hvor man kan vælge den nye installation eller den gamle... Lige efter man har truffet sit valg, genstarter den. Jeg har endda haft backup-batteriet på bundkortet ude en hel nat, og har lige sat det i her til morgen... UDEN held... Er det bundkortet der er brændt af??
Avatar billede backside Nybegynder
09. juni 2006 - 07:51 #3
Det er ikke helt udelukket, det lyder i hvert fald ikke godt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 07:54 #4
har du taget printeren fra?
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 13:14 #5
Ja, alt fra USB portene er taget af... Jeg har også prøvet at have alle tingene sat til... Og en ad gangen... Men den bliver bare ved med at genstarte...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 14:21 #6
Kan du boote på en CD-rom (windows CD)
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 14:56 #7
Ja, jeg kan sagtens boote op på en CD-rom... Jeg har jo også forsøgt at installere en ny windows version...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 15:22 #8
Hvis du kan boote på en CD er det ikke lige umiddelbart dit motherboard. Men nærmere en harddisk der driller.

Hent og brænd www.Ultimatebootcd.com med den kan du teste din harddisk og dine RAM for fejl. Begge kan være skyld i det du oplever.
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 16:19 #9
Ok, det prøver jeg... Er det UBCD Full jeg skal bruge?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 16:22 #10
ja den er fin.
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 16:54 #11
Okay, nu har jeg brændt iso filen ned, og bootet op... Men hvilke programmer er de bedste til at teste harddiskene? Memtest viser ingen fejl i rammene, så det er (næsten) udelukket...
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 17:07 #12
nu har jeg prøvet at slette Master Boot Record og er igang med at geninstallere Windows... Jeg skriver "når" den genstarter igen...
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 17:13 #13
Det hjalp hverken fra eller til... Den genstarter stadig af sig selv, LIGE inden den viser Windows boot screen
Avatar billede jenknu Nybegynder
09. juni 2006 - 18:05 #14
Nu har jeg endda prøvet at starte op med en anden harddisk i, men stadig samme problem... Jeg når lige præcis ikke at se windows boot screen, før den genstarter... Andre gode foreslag?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2006 - 09:50 #15
Nej jeg er tør for forslag. du har ikke testet harddisken, det gør du med det harddisk tool der er fra din harddisk producent. Prøv det. Det er mit sidste bud.
Avatar billede jenknu Nybegynder
10. juni 2006 - 22:26 #16
Nej jeg har ikke testet harddisken som sådan, men jeg har jo prøvet med en anden harddisk... Nu vil jeg prøve at få et andet bundkort i den, og så se ad...
Avatar billede backside Nybegynder
10. juni 2006 - 22:37 #17
Ja, det lyder mere og mere som et defekt mobo.