Avatar billede rolflagoni Nybegynder
07. juni 2006 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DSN-less forbindelse til Access database

Hejsa,

Jeg ville voldsomt gerne have sat min dreamveawer op således jeg kunne få forbindelse til databasen på mit hotel.

Jeg har cliche, og de skriver
"Kan jeg få oprettet en DSN/ODBC tilslutning.
Nej du skal tilslutte DSN-less til din access database."

Ser I det ville jeg også vildt gerne, hvis jeg havde den fjerneste idé om hvordan jeg gjorde ;o)

Jeg fandt et script som viste mig stien til min "rod-mappe"

d:\www\fotosjop.dk_urixqjt2pp\public_html

men mappen hvor der står jeg skal lægge databasen hedder db og ligger udenfor den mappe.

Er der nogen der kan hjælpe.

Tak
Avatar billede cpufan Juniormester
07. juni 2006 - 23:23 #1
den ligger så nok her:

d:\www\fotosjop.dk_urixqjt2pp\db
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
07. juni 2006 - 23:40 #2
se det troede jeg måske også den hed så, men når jeg sætter det hele op i dreamweaver så sker der følgende...

i opsætning af et site... får jeg grønt lys på både remote server og testing server.

men men men.. når jeg så vil lave min connection får jeg følgende at vide;

"HTTP 404 error code File not found.Here are some possible reasons for the problem:

1) There is no testing server running on the server machine.
2)The testing server specified for this site does not map to the http://xxx.xx/_mmserverscripts/MMHTTPDB.asp URL. Verify that the URL Prefix maps to the root of the site."

Og det er så her jeg bliver rigtigt tabt... skulle nok bare holde mig til mine grafikprogrammer ;o)

Rolf
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. juni 2006 - 06:44 #3
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\db\DATABASENAVN.mdb"

Prøv den

Og så sørg lige fo at din Testing Server er sat rigtigt op.
Husk at du må sætte HostDirectory : Det bibliotek som www filerne ligger i
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
08. juni 2006 - 08:47 #4
Ih hvor ville jeg gerne at det virkede... men ak!

Hvordan skal min testing server så være sat op?

Jeg har lagt et par skærmdumps her:

www.fotosjop.dk/screenshots.pdf

Rolf
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. juni 2006 - 17:08 #5
Testing Server:

Ret Url Prefix til : http://www.fotosjop.dk/

Når du logger ind i roden af dit FTP site, ikke ind i  public_html, hvor ligger din database så i forhold til FTP roden??

Hvis det er i en mappe som hedder db, i roden, så kan du bruge den streng jeg tidligere skrev
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
08. juni 2006 - 21:55 #6
huhej hvor vi nærmer os nu...

nu tagr den bare "public_html" med som en del af stien, og siger derfor den er ugyldig... hvordan får jeg den til at hoppe en tak længere tilbage?

Rolf
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
08. juni 2006 - 22:01 #7
hihi haha og hvem siger det ikke kan hjælpe noget at gætte ;o)

har løst det ved at sætte et "/.." foran "/db/..."

nu mangler jeg vist are et svar fra bojohansen jeg kan acceptere...

Tusind tak...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. juni 2006 - 22:06 #8
Du skal lige rette Http address i Local Settings også.

og hvor satte du / foran db ??
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
08. juni 2006 - 22:55 #9
min http hedder:http://ftp.fotosjop.dk/public_html/
og min connectionstring hedder: "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\fotosjop.mdb"
Takker mange gange...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. juni 2006 - 23:09 #10
Ja og den skal du rette til
http://www.fotosjop.dk

Ja for satan, havde glemt \.. ellers hopper den ikke ud af public_html, he he det var jo godt at du selv opdagede det