Avatar billede lmborch Nybegynder
07. juni 2006 - 11:08 Der er 6 kommentarer

Produktkatalog fra dynamisk webside

Jeg skal lave et trykt produkt-katalog.

Jeg har i øjeblikket en dynamisk webside, hvilket betyder at alt informationen ligger i en database (Access).Jeg kan ikke finde et program, som kan flette data ind fra access på en god måde, så billederne f.eks. er afhængig af en parameter i databasen.
Program skulle programmes som f.eks. asp, men outputtet skal være pdf. Jeg har haft kig på LaTex, men det er ikke helt optimalt i forhold til opsætning og sideskift.

Er der nogen som kender til et sådan program. Det må jo findes!!!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juni 2006 - 11:28 #1
asp laver jo html som output. kan du ikke printe html'en til en fil eller en PDF-writer, og derfra få det som PDF?
Avatar billede lmborch Nybegynder
07. juni 2006 - 11:35 #2
Jo, men så bliver sideskiftene ikke pæne, da det svært at styre i html.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juni 2006 - 11:56 #3
Med CSS kan man nu lave stort set alt. Men du har ret, det bliver da pænere i et rigtigt sideopsætningsprogram.
Avatar billede lmborch Nybegynder
07. juni 2006 - 16:07 #4
Det er desværre næsten umuligt at holde styr på det, da det er en tabel og da der er både rowspan og colspan...
Avatar billede lmborch Nybegynder
07. juni 2006 - 16:35 #5
Desuden bliver produktbillederne i dårlig kvalitet
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. juni 2006 - 11:15 #6
Den virkelig seriøse løsning er vel at bruge InDesign, og et plugin der kan generere sider udfra databasen:

http://www.pluginsworld.com/plugin.php?directory=adobe&software=indesign&category=4