Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. juni 2006 - 21:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

min mail bliver brugt til spam, hjælp!

Hej hej, har lidt af et problem her... Jeg har mit eget mail domæne *[at]bjarke[dot]com... problemet er at min mail tilsyneladende bliver brugt som afsender for dieverse spam mail... Jeg får dagligt 50-100 mails tilbage med "Delivery Failed" osv, sendt til et-eller-andet-random[at]bjarke[dot]com... Hvad kan jeg gøre for at stoppe det?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2006 - 21:31 #1
intet
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2006 - 21:32 #2
beklageligt - men du kan ikke forhindre andre i at bruge din email
adresse som FROM i spam

allerhoejest kan du dressere dit eget spam filter til at slette de
bounce mails
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. juni 2006 - 21:38 #3
Krise... så det bedste er at lave en regel i OE hvor mails med "lala random delivery failure" skal slettes?
Avatar billede zoq Nybegynder
06. juni 2006 - 21:40 #4
Hvorfor slår du ikke bare dit stjernealias fra, så man ikke kan sende til
*@bjarke dot com
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. juni 2006 - 21:58 #5
fordi jeg ofte selv bruger f.eks. EkspertenErMinBedsteVen som alias... ;)
Avatar billede zoq Nybegynder
06. juni 2006 - 22:24 #6
Så kan du jo bare oprette den som alias og forwarde mails over til din "hovedmail"?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
07. juni 2006 - 15:11 #7
Kig eventuelt paa om du kan indfoere spf for dit domain, det fjerner noget af problemet, www.openspf.org
Avatar billede zoq Nybegynder
07. juni 2006 - 16:17 #8
"bjarke dot com" ligger hos B-one og hos B-one er der vist ingen DNS administration for brugerne (eller tager jeg fejl?), så SPF er vist ønsketænkning.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
22. juli 2006 - 15:26 #9
ok... tak for svar... ser ikke ud til der umiddelbart er en løsning på problemet, så smid svar de der vil have point.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2006 - 16:01 #10
svar
Avatar billede miqe Nybegynder
22. juli 2006 - 16:16 #11
web10.dk understøtter dns-administration for brugerne
9,-/ mnd