Avatar billede hancar Nybegynder
03. juni 2006 - 16:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit DVD drev kan ikke læse nye DVD-RW

Hej

Jeg sidder og skal kopier fra min Harddisk til et DVD-skive. Men min brænder vil ikke læse denne skive. Hvad kan være galt.
Min brænder er en RICOH DVD+RW MP5240A og de DVD skiver jeg bruger er Princo 1-2Xspeed 4,7 GB DVD-RW.
Af programmer har jeg Record Now vers. 6.5.1 og har nu prøvet programmet CDBurner Pro 3 Freeware og det er det samme problem ved begge programmer.
Håber på lidt hjælp her inde fra. På forhånd tak.
Hancar
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:05 #1
Du skriver selv at din brænder er en plus-brænder. Derfor skal du bruge DVD+RW og ikke DVD-RW
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:08 #2
Der burde stå: Derfor skal du bruge DVD+RW skiver og ikke DVD-RW skiver :-)
Avatar billede hancar Nybegynder
03. juni 2006 - 16:10 #3
Hvad er forskellen på DVD+RW og DVD-RW ???
Den knap så kloge :o)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:14 #4
www.gromit.dk
Her står der lidt om forskellene. Men faktum er, at du ikke kan optage på minus-skiver på en plus-brænder. Man kan vel sammenligne forskellen  som en CD kontra DVD. Du kan ikke afspille en DVD i et CD-drev - men godt den anden vej. :-)
Avatar billede hancar Nybegynder
03. juni 2006 - 16:17 #5
Tak for hjælpen.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:19 #6
Velbekomme :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:20 #7
Husk at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke mit navn nederst i venstre side og trykke OK. :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:22 #8
... eller rettere, det er "accepter", du skal trykke :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juni 2006 - 16:25 #9
Takker :-)