Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 15:55 Der er 16 kommentarer

Vis miniature billeder i mappe medfører Explorer crash

Jeg har i en mappe ca. 3700 stk. små videoklip  liggende.  Og jeg vill meget gerne have ikonerne vist som små miniature billeder.  Det har jeg normalt ingen problemer med i de øvrige mapper.  Men noget tyder på Windows har problemer med at håndtere visningen af miniature billeder i så store mængder.  For når der er gået et øjeblik stopper processen med miniature billederne og en meddelelse popper frem og fortæller der er sket en fejl i Explorer.exe.

Forleden tog jeg min harddisk med over til en ven. Her blev alle mine videoklip kopieret over på hans maskine. Og han fik nøjagtig den samme fejlmeddelelse da vi forsøgte det samme på hans maskine.

Mit spørgsmål er derfor: Har Windows XP en begrænsning for hvor mange små miniature billeder en enkel mappe kan vise ?
Og i så fald, er det muligt at ændre dette ?
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 16:16 #1
Ikoner er BMP filer (stor billede fil) hvis du kan koventere dem til gif/tif filer fylder de mindre.

Når du så har valgt dem du vil bruge kan du ændre dem tilbage til BMP, så de kan
bruges som ikoner.

Men videoklip er avi eller WMA filer og fylder derfor mere.

Hvor stor er din mappe med
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 16:18 #2
Hvor stor er den mappe med Videoklip ?

Ville jeg spørge om :)
Avatar billede gratis Nybegynder
03. juni 2006 - 16:44 #3
Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 16:53 #4
Mappens indhold fylder pt. 11.1 GB og der er nøjagtig 3266 videoklips i mappen.
Når mappen er åbnet går jeg op i "Vis" og vælger "Store ikoner" Herefter går den sædvanlige proces i gang med ikonerne en efter en popper op som små miniature billeder i mappen. Men efter et stykke tid kommer den førnævnte fejl.
Jeg oplever som sagt kun problemet i mappen med de mange videoklip i. Alle andre mapper viser miniature billeder helt som de skal.

Jeg skal ærligt indrømme jeg har lidt svært ved at huske hvad der gemmer sig bag de enkelte 3266 filnavne i den pågældende mappe. Derfor ville det være rart om jeg som i alle mine andre mapper, lige kunne få et lille preview i form af et miniaturebillede, i stedet for bare at se en masse ikoner med filnavne jeg alligevel ikke kan huske hvad dækker over.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 17:01 #5
Jo men hvis der ligger aVI filer skal du nok gøre som gratis skriver :)

mvh

janc
Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 17:03 #6
Til gratis:  Tak for linket. Den side er en gemmer :) Der er mange interessante ting på den side. Men jeg fandt desværre ikke en løsning på mit lille problem.
Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 17:57 #7
For en god ordens skyld skal jeg nævne at jeg har gjort begge dele som i afsnit 61. her: http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61

Jeg har også forsøgt henholdsvis at slå "Miniature skal ikke cashelagres" fra og til. Men den funktion hjælper hverken fra eller til.

Jeg har desuden i lettere desperation :) forsøgt med ACDSee Viewer og XnView at se miniature billeder af videofilerne i deres browser. Men lige meget hjælper det.

Måske jeg bare skal indstille mig på det ikke kan lade sig gøre at få vist ikonerne i en mappe som miniature billeder hvis der er for mange af dem.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 18:14 #8
Mener Irfan View kan vise de nævnte filer

http://fileforum.betanews.com/detail/967963863/1
Avatar billede gratis Nybegynder
03. juni 2006 - 18:17 #9
har du haft genstartet pc'en, efter du ha ændret indstillinger ? ellers prøv det lige og se om det gør en forskel.
Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 18:30 #10
Til jacla:  Jeg har prøvet med Irfan View, men det gør ingen forskel.

Til: gratis: Ja jeg har haft genstartet maskinen efter ændringerne. Desværre ændrede det ingenting.

Jeg kan se filen der fejler (eller hvad den gør) hedder:  ntdll.dll Jeg har naturligvis søgt på google omkring ntdll.dll. Men uden held.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 18:43 #11
ntdll.dll ligger i i386 mappen og i i386/system 32.

Måske skulle du prøve START OG KØR skriv sfc /scannow husk mellemrum mellem sfc og / og du skal have XP cd'en i drevet.
Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 19:08 #12
Først og fremmest, tak for jeres hjælpsomhed. Det er yderst prisværdigt.

Til jacla: Det har jeg forsøgt. Alt er fint. Som jeg nævnte tidligere er problemet ikke kun på min maskine. Jeg har ud over at prøve hos en af mine venner også prøvet på en anden maskine jeg har og det er nøjagtigt det samme problem. Alle maskiner med WinXP Pro SP2 med de seneste opdateringer.

Personligt tror jeg det skyldes maskinerne ganske enkelt slipper pusten når de har vist et x antal ikoner som miniature billeder i en mappe, eller teori nummer 2, nemlig at der ganske enkelt er tale om en bugs i styresystemet.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 19:34 #13
Jo eller som det står på linket fra jezpez http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
Avatar billede jezpez Nybegynder
03. juni 2006 - 20:27 #14
jacla skriver: Jo eller som det står på linket fra jezpez http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61

Det er desværre ikke en mulighed længere da jeg har gennemført begge ændringer i dataregistreringsbasen. Men endnu engang mange tak for din og gratis forsøg på at hjælpe.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 23:33 #15
velbekomme :)
Avatar billede gratis Nybegynder
04. juni 2006 - 02:59 #16
håber du finder en løsning på  det :)