Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. juni 2006 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Php vil ikke indlæses?

Jeg har et stort problem

Så vidt jeg kan se påstår apache at en fil (php5apache2.dll) ikke findes, men det gør den altså.

Cannot load C:\Webserver\php\php5apache2.dll into server: Det angivne modul blev ikke fundet.

Her er min kode fra httpd.conf
# LOAD PHP
LoadModule php5_module C:\Webserver\php\php5apache2.dll
AddType application/x-httpd-php .php
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juni 2006 - 18:13 #1
Er det Apache 2.2 du anvender? PHP har kun modules til 1.3 og 2.0.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. juni 2006 - 18:27 #2
ja det er det, har hentet det nyeste af det hele.
Vil det sige at hvis jeg vil have php må jeg nøjes med 2.0 indtil videre?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juni 2006 - 18:29 #3
Lige præcist - hvis du kompilerer det hele fra bunden af, kan det godt være du kan få det til at virke med 2.2, men det er nok lidt for bøvlet hvis du skal til at gøre det :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. juni 2006 - 18:34 #4
Ok, gør det lige lidt senere, smid et svar så får du point hvis det virker.
Gør det sikkert, har haft ældre version af apache før ;)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juni 2006 - 18:34 #5
Har selv løst det problem for en ven for få dage siden, og der var det netop det der var problemet - så kunne jeg forestille mig ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. juni 2006 - 18:51 #6
Det virkede selvf. ;)
Tak...