Avatar billede brian Nybegynder
09. maj 2001 - 09:49 Der er 8 kommentarer

Problemer med IIS

Efter installation/konfiguration af AD virker min IIS ikke mere. Man kan ikke komme i kontakt udefra, men godt indefra ved brug af servernavn.
Jeg har prøvet at installere et ekstra netkort som jeg har prøvet at konfigurere på utallige måde, men intet hjælper.

Jeg har som midlertidig løsning opsat endnu en server som udelukkende kører IIS og det virker perfekt.

Nogen der har en idé om hvad der er gået galt ?
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. maj 2001 - 15:17 #1
Prøv at checke dit/dine website(s) mht. authetication control - er anonymous access stadig tilladt?

Check evt. hvilken anonym bruger IIS anvender til www - og hvilke rettigheder denn har..

Alternativt må du fortælle hvilke symptomer der er? Hvilke fejlmeddelelser får du?
Avatar billede brian Nybegynder
09. maj 2001 - 15:22 #2
Rettighederne er som de skal være (er opsat nøjagtig identisk på den anden server)

Jeg får ingen direkte fejlmeddelelser, men der er ikke adgang til web-sted.
Avatar billede brian Nybegynder
09. maj 2001 - 15:24 #3
Jeg skal lige tilføje, at jeg udelukkende bruger IIS til web-service, alt andet køre fra en anden server
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. maj 2001 - 15:35 #4
Du må da få en fejl i din browser? Hvilken får du der? Server not found, eller hvad?
Avatar billede burningice Nybegynder
09. maj 2001 - 17:40 #5
hvilken ip adresse er den sat til?? Du kan se det under egenskaber for dit site... der hvor man også definerer hostheader :)
Avatar billede brian Nybegynder
09. maj 2001 - 22:36 #6
Fejl :
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på Webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre browserindstillingerne.

ip er sat til - ingen tildeling
Avatar billede mortenka Nybegynder
10. maj 2001 - 23:25 #7
Prøv at sætte ip\'en til den adresse du forventer den skal svare på..
Hvis ikke det virker, så prøv den anden (hvis der er to) :)
Hvordan er dit netværk sat op i forhold til udagang udefra til serveren?. Med en router med portmapping?
Avatar billede brian Nybegynder
10. maj 2001 - 23:33 #8
Jeg har prøvet at sættte den til begge to ( på den nuværende kører den med ingen tildeling)

Mit netværks opsætning er ikke ændret (af mig), og inden installation af AD virkede det hele perfekt.

Det eneste jeg umiddelbart kan se der er ændret i forhold til den oprindelige konfiguration, er DNS opsætningen