Avatar billede orkiderejser Novice
02. juni 2006 - 16:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scroll i højre side

Hvordan kan jeg fjerne den tomme scroll i højre side?

www.orkiderejser.dk

Mvh
Jan
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
02. juni 2006 - 16:14 #1
Den kommer kun i Internet Explorer, og bør/kan ikke fjernes :)
Avatar billede orkiderejser Novice
02. juni 2006 - 16:31 #2
Du skriver bør/kan ikke fjernes ???
Det må da være muligt at få sitet til at gå til kant. ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2006 - 18:26 #3
<ole>

tdafoobar >> Jeg har vist nævnt det før:
Din temmelig begrænsede viden om webkodning, retfærdiggør ikke dine meget skråsikre svar. Skråsikre, forkerte svar skader væsentligt mere, end de gavner.

orkiderejser >> I din CSS skriver du f.eks:

html {
    overflow: auto;
}

Så forsvinder den ghost'ede scrollbar - og det skader ikke noget somhelst eller nogen somhelst

/mvh
</bole>
Avatar billede orkiderejser Novice
02. juni 2006 - 18:33 #4
olebole

Mange tusinde tak. Det virker jo ;-)

Skriv et svar

Mvh
Jan
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
02. juni 2006 - 18:44 #5
"og det skader ikke noget somhelst eller nogen somhelst"

Udover at det får et layout til at hoppe den brede scrollbaren typisk har, derfor at man til tider forsøger at få firefox til netop at have denne scrollbar. Derfor er det temeligt værdiløst at fjerne den, da den ikke skader overhovedet.

Hvorfor altid så arrogant olebole ?
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2006 - 20:15 #6
tdafoobar >> Hvorfor begynder du ikka bare at svare på spørgsmålene, der bliver stillet?

Spm'et her bliver stillet i forbindelse med en bestemt kode. Forholder du dig til den, er dit første indlæg noget forfærdeligt vrøvl - og det bliver ikke bedre af, du nu prøver at 'redde' fejlen.

Under alle omstændigheder er det lodret forkert at skrive, scrollbaren ikke _kan_ fjernes.
I dette tilfælde er det endvidere noget vrøvl, at man ikke _bør_.
Der er intet i denne kode, der får noget til at hoppe i FF. Den er jo netop skrevet, så det ikke sker.

"Derfor er det temeligt værdiløst at fjerne den, da den ikke skader overhovedet."
Det må siges at være en yderst proprietær betragtning. Hvis du læser lidt i gamle spørgsmål på Eksperten, vil du se, IE's renderingsadfærd i denne henseende irriterer rigtig mange - og at rigtig mange gerne vil af med den ghostede scrollbar ... ikke mindst for at få siden til at være ens i IE og de andre browsere.

Der er intet arrogant i at rette dine fejl.
Det er derimod arrogant at skrive direkte fejl i en skråsikker tone for på den måde at fremstå somom man har bedre styr på kodning, end tilfældet er.

Det er heller ikke arrogant at slå fast, du tydeligvis gerne vil fremstå som mere vidende, end du reelt er. Det er blot at forholde sig nøgternt til din hidtidige adfærd i dette forum.
Du har ikke været her ret længe - men 'tegningen' er ret tydelig ... vi har set den slags masser af gange i tidens løb  :)
Avatar billede orkiderejser Novice
04. juni 2006 - 08:11 #7
olebole

Kan du ikke skrive et svar, så vi kan afregne. ;-)

Mvh
Jan
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2006 - 17:53 #8
- gerne  ;o)