Avatar billede hkprofil Forsker
01. juni 2006 - 11:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Digitale billeder med tekst

Når jeg vil lave en foto-DVD vil jeg gerne blande mine fotos med tekst. Hvis jeg henter Clipart fra Microsoft Gallery lægger de sig i min billedemappe men hvis jeg vil skrive tekst på dem, kommer jeg i Paint hvor man ikke har mange muligheder? Hvis jeg åbner Adobe PhotoShop kan jeg ikke "se" mine clipart foto, selv om jeg vælger "all formats"? Hvem kan hjælpe mig med at finde en god løsning til at lave følgetekster til sine billeder?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2006 - 12:53 #1
Forstår jeg dig ret når det du vil er at lææge en text på dine billeder
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2006 - 12:54 #2
lææge = lægge
Avatar billede hkprofil Forsker
01. juni 2006 - 12:59 #3
ja, enten skrive direkte på billedet, eller en tekst i mellem billederne.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2006 - 13:10 #4
Tja! jeg arbejder altid i GIMP http://www.lindet.dk/laergimp.html - har du mod på det vejleder jeg dig gerne, i det program er det meget simpelt
Avatar billede hkprofil Forsker
01. juni 2006 - 13:17 #5
Jeg vil gerne bruge et af de fotoprogrammer jeg allerede har installeret.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2006 - 13:24 #6
Så må jeg melde pas de programmer kender jeg ikke, men fremgangsmåden er den at du oven på dit billede tilføjer et transparent lag (layer) herefter vælger du textværktøjet - skriver den ønskede text - placerer den på dit image - forankrer den på dit image
Avatar billede hkprofil Forsker
01. juni 2006 - 14:58 #7
Ja, det med layer virker, men hvordan gør jeg, hvis jeg i stifinder klikker på et foto og ønsker at redigere/tilføje tekst i Photoshop. Er der et sted man kan indstille til det? så jeg ikke altid blot bliver henvist til Paint som ikke kan hverken beskære eller andet?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2006 - 15:22 #8
Nu ved jeg ikke om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men jeg ville gøre således. Opret en mappe - placer alle de billeder du ønsker at tilføje tekst i mappen - åben photoshop - klik på file - åbn - og browse dig frem til mappen - marker 10-20 billeder - OK - nu får du de markerede billeder åbnet - tilføj din text og gem billedet igen
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2006 - 07:48 #9
Det virker måske stadig ikke for dig ??
Avatar billede hkprofil Forsker
03. juni 2006 - 12:48 #10
Hej helgec
Tak for hjælpen!