Avatar billede skalborg Nybegynder
31. maj 2006 - 21:04 Der er 9 kommentarer

røde kryds i hjemmesider

jeg prøver at lave en hjemmesede, men mine billeder bliver vist som røde kryds er der nogen der ved hvorfor på forhånd mange tak.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. maj 2006 - 21:08 #1
det er fordi der linkes forkert til dem eller fordi de ikke er uploadet til siden.
hvis du skal have mere hjælp vil det være en god ide at skrive et link til siden, så er det nemmere at hjælpe med at finde fejlen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
31. maj 2006 - 22:25 #2
Som michaeltryl siger, så er det svært at løse uden at se siden...

src attributterne på sitet skal(muligvis) rettes sådan her:
src="/images/minfil.jpg" skal (måske) være: src="./images/minfil.jpg"

Det modsatte kan selvfølgelig også være tilfældet...
- og hvis indlæser billeder via. f.eks. javascript
kan der være lidt variabler der skal rettes...
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 22:26 #3
Jeg gætter på at hans filstier begynder med c:/ :D (var der nogen som sagde frontpage?)
Avatar billede mclemens Nybegynder
31. maj 2006 - 22:31 #4
Yes, der er "ofte" problemer med stier i frontpage...
- Men, rart at man har notesblok, den bruger jeg :)
... Det er simpelthen den "bedste" webeditor ;D
Avatar billede michaeltryl Seniormester
01. juni 2006 - 09:08 #5
Det er sjovt så mange har noget imod/problemer med frontpage.
Jeg bruger ikke andet og har aldrig haft problemer med stierne.
der er måske lidt kode som skal rettes til efter siden er lavet for at holde w3 standarden, men det er ikke det store.
Avatar billede rynke10 Novice
01. juni 2006 - 09:12 #6
-> mclemens  http://www.pnotepad.org/ er nu heller ikke en dårlig editor, den fanger mange fejl for mig.
Ellers kunne et bud være, at der er forskel på billede.GIF og billede.gif
Prøv om du kan finde billederne. På hjemmesiden kan du skrive navnet direkte, så kan du se om billedet slet ikke er der, eller du linker forkert.
Skriv www.domæne.dk/billede.jpg eller hvad det nu hedder. Så skulle du gerne have vist billedet, ellers er det der ikke.
Avatar billede mclemens Nybegynder
01. juni 2006 - 09:54 #7
rynke10, ok

michealtryl, jeg har intet imod frontpage - jeg har noget imod alle webeditorer der retter i kodeopstillingen (tab-afstande m.v.)... (det er dog altid rart med markup "stave kontrol")

Har aldrig selv haft problemer med stier i frontpage da jeg brugte den
- men det er mere p.gr.a. kodebehandlingen jeg skiftede...

Jeg programmerer p.t. i php og der kan frontpage nok heller ikke følge med...
Avatar billede michaeltryl Seniormester
01. juni 2006 - 16:40 #8
okay jeg har bare oplevet folk som ikke kan fordrage frontpage.
nej php er jeg også begyndt at kode og frontpage viser ikke koderne men det var meget rart da alle mine menuer skulle laves i include det kunne man gøre på alle sider på en gang (meget nemt).
Men lad os ikke diskutere frontpage her da vi alle jo har vores favorit programmer og sådan skal det også være
Avatar billede rynke10 Novice
08. juni 2006 - 02:46 #9
Skalborg -> Har du fundet dine billeder ? ;-)