Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 15:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dreamwaver + access

Jeg vil gerne koble min hjemmeside (ASP) til min database (Access)
Jeg bruger Dreamweaver 8 hvor der er oprettet forbindelse til mit webhotel.

db
+database.mdb
public_html
+index.asp

Håber i kan hjælpe
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 15:33 #1
Jeg havde lige en æld gammel side til at ligge.

Bare åpen DW, Åpen en ny .asp side, gem dem, Tryk Ctrl+Shift+F10, tryk på + knappen, Velg Custom Connection String, og du er igang.

http://www.bojohansen.dk/dw/dsn/dsnless/pathtodb/connstring.asp

Skal dog siges at du sikkert med stor fordel kan bruge følgende Connection string :

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\db\DinDatabase.mdb"

Ellers kan du også trykke F1, og du får en veldig god hjælpe fil op :-)
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 15:53 #2
Når jeg prøver at køre en test skriver den følgende:

http Error Code 404 File Not Found,
1)    there is no testing server running on the server machine.
2)    The testing server specified for this site does not map to http://195.249.40.148/_mmServerScripts/MMHTTPDB.asp URL verify that the URL Prefix maps to the root of the site.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 16:00 #3
Site -> Manage Site -> Velg dit Site, Edit -> Testing Server, Check at du har udfyldt alt rigtigt.
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 16:17 #4
Jeg har nu prøvet tjekke det igennem plus jeg har oprettet en nye Site men for stadig fejlen.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 16:25 #5
Kan se det er Cliche du bruger, der logger ind med ftp i en mappe som ikke er synlig for browsere.
Når du logger ind med Ftp, har du vist følgende mapper :

www (Bruges til dine web sider)
db (Bruges til dine databaser)

Så skal feldtet Hostdirectory være : www/

og så kan du bruge følgende connection string til dine databaser :

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath ("/") & "\..\db\DinDatabase.mdb"
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 16:34 #6
Tusind tak… fejlen lå i at jeg ikke havde fået skrevet public_html i Hostdirectory
Sige igen mange tak.. smid et svar og du kan få dine point
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 16:36 #7
Det er nok en god ide at kigge igennem alle settings i dit site opsæt, der er 3 stk hvor du skal angive de informationer.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 16:37 #8
øøøh, nu sludre jeg vist, der er 2 steder hvis jeg husker rigtigt
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 16:39 #9
Der var 2 steder: ”Remote Info” og ”Testing Server”