Avatar billede dkshero Nybegynder
22. maj 2006 - 23:22 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

domænenavne

hej jeg har nogle penge jeg skal havde brandt af på et par domænenavne (:
så jeg vil gerne se en masse foreslag SOM IKKE ER OPTAGET!

                      .::.::info::.::.
hej jeg hedder mads rasmussen jeg er 14 år bor på lolland i en by der hedder  sakskøbing.
jeg spiller golf og er avis bud.
når jeg keder mig sidder jeg foran computeren
og lave designs osv. jeg ejer iøvrigt kreo.dk som jeg bruger til et slags fritids job.

håber det var lidt info i kunne bruge
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 01:32 #1
OK skal det være com / dk eller et (EU domæne) Skulle være et hit

SÅ måske lolgofg, golflol, eugolf, golf_eu, ras_eu, hobby-eu, msgolf, ms-hobby osv.

Her er et link til en der ledte efter ef navn til en smykke butik, måske kan du hente inspiration der

http://www.eksperten.dk/spm/708785

mvh

janc

Det er kun din fantasi der sætter grænser, men noget der er sigende, ville jeg fortrække. :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 01:49 #2
<ole>

Det er yderst svært at finde et ikke-optaget, 'sigende' domænenavn, der ikke virker konstrueret.

Derudover er det de færreste, store kommercielle successer, der har et sigende navn ... Ford, Yahoo, Amazon, BMW, Mercedes, Chrysler, Flügger, Jubii ... listen er tæt på uendelig.

Til gengæld har de fleste amatør-flops sigende - men ofte tydeligt konstrueret og lettere komiske - navne. Faktisk er det somregel allerede dér, de afslører sig ... på URL'en ... længe inden man er kommet til sitet.

Måske, det var noget, der var værd at tænke på  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 02:01 #3
Mobilos (var gratis) men da reklamen kom frem kostede det 8000 kr,-

Så find noget alle for brug for om et års tid, så som onebotten, eller trykher, eller rasktryk, eller tryknu, osv.

brug din fantasi (hvad er budskabet, og hvem vil du i kontakt med og hvad vil du "sælge")
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
23. maj 2006 - 02:07 #4
Køb noget ala. mads-rasmussen.dk ? Personlige webside med blogs er inn for tiden. Men de skal gerne virke voksne, så chat-nicks er ikke inn, personlig fremvisning istedet.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 02:14 #5
tdafoobar hørt :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 02:15 #6
En amerikaner, jeg engang kendte købte www.icantfindaname.com - men det ser ud til at være ledigt nu  =)

www.gurk.dk var ledigt, sidst jeg kikkede. Det giver en herlig e-mail-adresse mads@gurk.dk (bør udtales).
I samme stil kan nævnes en (vistnok forhenværende) bruger på Eksperten, der købte www.nal.dk ... igen af hensyn til mail-adressen  :D
www.mok.dk (i samme tråd) er også optaget
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 02:32 #7
En pop/rock gruppe havde et nummer der hed "cant find whot i´m looking fore"

U2, den kan også give problemmer når man skal søge den.

NB! er ikke tilladt men jeg har oprettet et spørgsmål om, hvor jeg kan downloade (lovligt) coolio gansters paradise.

TDC har kun parodiere (som jeg ser det)

mvh

jan c
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. maj 2006 - 03:19 #8
"hej jeg har nogle penge jeg skal havde brandt af på et par domænenavne (:" - Hvis du spørger mig, synes jeg det virker lidt tosset at begynde at registrere domænenavne, bare for at registrere dem... - Endda uden at have en idé om hvad de skal bruges til... *tsk*

Brug dog pengene på noget mere fornuftigt eller vent til du får en idé, der er værd at bruge penge på.

Mine tanker omkring dette spørgsmål.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 03:33 #9
=> abruscato

Er enig, men et domæne navn kan også være en aktie. Tænkt vis du ejede domænet www.lego.dk

og skulle sælge det ??????
Avatar billede dkshero Nybegynder
23. maj 2006 - 07:26 #10
jacla#
bryder mig nu ikke så meget om dine foreslag men det var da nogle ider jeg kunne arbejde videre med (:

olebole#
:O ja det var da lige noget jeg ikke rigtig havde tænkt på
og du har ret i det med dem der allerede "afsløre" sig på domænenavnet
det oplever jeg faktisk ret tit.

jacla#
rigtig gode råd (:
men er der nogle ting der er under kraftig vækst?

tdafoobar#
(: ja det ville være et godt navn til en blog. og det er enda ledigt.

olebole#
det var der faktisk et sjovt domæne og det er ledigt nu :)
sådane sjove navne kunnne jeg godt bruge nogle af, men i må meget gerne tjekke om de er ledige.

jacla#
jeg for stod desvære ikke hvad du mente i kommentar nummer 7

jacla#
præcis flere af de domæner jeg skal købe bliver en slags aktier
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. maj 2006 - 08:51 #11
madsrasmussen.eu
madsrasmussen.com
De skulle begge være frie, og en "investering i fremtiden" ;)
Avatar billede dkshero Nybegynder
23. maj 2006 - 17:27 #12
erikj.
ved du hvor det er billigst at købe domæner?
Avatar billede apo Praktikant
23. maj 2006 - 17:51 #13
[Til gengæld har de fleste amatør-flops sigende - men ofte tydeligt konstrueret og lettere komiske - navne. Faktisk er det somregel allerede dér, de afslører sig ... på URL'en ... længe inden man er kommet til sitet.]

Det værste er nok når man støder på domænenavne med stavefejl eller grammatiske fejl :-D

Tænk hvis sitet en dag blev populært, og domænenavnet blev bragt i nyhederne eller andre afgørende steder... "http://www.ratskrivningsordbogen.dk/" *LOL*
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 17:58 #14
www.kts.dk -> Dansk Ordblinde Samfund  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. maj 2006 - 18:00 #15
gratisdns.dk har fornuftige priser. Om de er billigst ved jeg ikke.
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. maj 2006 - 18:01 #16
Jacla - Du mener ligesom www.mobiltelefoner.dk ? ;)
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 19:59 #17
yes :)
Avatar billede apo Praktikant
23. maj 2006 - 20:11 #18
Men et domæne kan også have en kortsigtet værdi. Hvis man ser det som en aktie, der kan sælges gælder det om at sælge mens domænet har en værdi.

F.eks. hvis man er ejer af domænet www.ipod.dk - Domænet har formentlig en høj værdi lige nu men hvad sker der med værdien af domænet når Ipod bliver overhalet af et nyt og bedre/mere populært produkt? En aktie har jo kun en god værdi hvis der er nogen, som vil købe den ;-)

Skal man derimod have et domæne, som skal bruges mange år frem mener jeg, at man skal finde et tidløst og unikt domæne.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 20:33 #19
Jeg har ikke linket, men der er en del "snyd" med domæner.

Hvis man ikke staver doæmet rigtigt, kan man ryge ind på en site som kan koste en penge.

Ved der findes en liste :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. maj 2006 - 21:24 #20
Avatar billede dennism Nybegynder
23. maj 2006 - 21:28 #21
Jeg sælger også domænenavne hvis det har interesse:
http://www.demahost.dk
Avatar billede jacla Nybegynder
24. maj 2006 - 01:11 #22
=> abruscato

Det var den liste :))
Avatar billede dkshero Nybegynder
24. maj 2006 - 21:51 #23
var der nogle der havde nogle foreslag til nogle ting der udvikler sig hurtigt for tiden?
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 22:21 #24
- politiske skandaler. Det er vel kun lyset, der er hurtigere  :D
Avatar billede dkshero Nybegynder
12. juni 2006 - 19:53 #25
lukker