Avatar billede kingrex666 Nybegynder
22. maj 2006 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

login og forblive det

hej alle

jeg har en side hvor medlemmer kan logge ind og derved se sider der er tilgængelige den vej.

jeg bruger dette script:

<?

if(isset($_POST['indtastet_kodeord']))
{
    $rigtigt_kodeord = md5("pass");
    $indtastet_kodeord = md5($_POST['indtastet_kodeord']);
    if($indtastet_kodeord == $rigtigt_kodeord)
    {
        include("medlem.php");
    }
    else
    {
    ?>
    <div align="center">
  <h5 style="color:#990000;">Fejl: Indtastet forkert kodeord!<br>
    Pr&oslash;v igen!
  </h5>
  <br>
  Kun adgang for medlemmer.<br>

  <FORM METHOD="post" ACTION="<? echo $_POST['PHP_SELF']; ?>">
    Kodeord.  <input type="password" name="indtastet_kodeord" style="filter:alpha(opacity=70); -moz-opacity:1.5; border:1px; border-color:#000000; background-color:#CCCCCC;">
    <br>
  <INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Login" style="height:30px;">
  </form>
    </div>
    <?
    }
else
{
    ?>
    <div align="center">
  <h1>Login:</h1><br>
  Kun adgang for medlemmer.<br>

  <FORM METHOD="post" ACTION="<? echo $_POST['PHP_SELF']; ?>">
    Kodeord.  <input type="password" name="indtastet_kodeord" style="filter:alpha(opacity=50); -moz-opacity:1; border:1px; border-color:#000000; background-color:#CCCCCC">
    <br>
  <INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Login" style="height:30px;">
  </form>
    </div>
    <?
}
?>

og det virker fint nok!!!

problemet er at jeg har en menu på selve medlemssiden som bruger include til at hente en ny side...

således :

<?
//forside
if ($_GET['FileID'] === "1" || !isset($_GET['FileID'])) include('velkommen.php');
//menu
if ($_GET['FileID'] === "2") include('medlem.php');
if ($_GET['FileID'] === "3") include('liste.php');

?>

og linket er :

?FileID=2

.......................................

ved at gøre dette skal jeg nu logge ind igen??? er det muligt at gøre sådan at men kan deet uden at logge igen????
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
22. maj 2006 - 17:07 #1
kan man i mit login script difinerer flere sider som skal være tilgængelige når og efter at der er logget ind??

hvis ja hvordan vil det se ud?
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
22. maj 2006 - 17:38 #2
Brug sessions til at gemme login data og du kan herefter let checke om brugeren er logget ind:
http://dk2.php.net/manual/en/function.session-start.php
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
22. maj 2006 - 18:37 #3
okei....

hvordan "flætter" jeg det ind i mit nuværende script??
Avatar billede qualon1 Nybegynder
23. maj 2006 - 20:32 #4
du skriver bare session_start(); aller først i de dokumenter som skal beskyttes..
desuden skal du gemme en session variabel med at man er logget ind, du kan evt. gemme brugerens ID i session og checke med database hvert 5. min evt.
Sætte en session: $_SESSION[sessionnavn] = ID;
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
08. marts 2008 - 09:57 #5
lukket