Avatar billede mummikiks Nybegynder
22. maj 2006 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan google indeksere tekst ovenpå billeder

Hej Experter

Jeg har hørt i dag, at hvis man ligger tekst ovenpå et billeder, så indeksere google ikke siden. Er det korrekt?
Avatar billede goose Nybegynder
22. maj 2006 - 12:15 #1
øhh hvor har du hørt det henne?

Hvis du placerer din tekst oven på billeder med f.eks. position absolute kan jeg da ikke se der kan være noget galt i det.

Hvis teksten derimod er en del af billedet, altså lavet rent grafisk, så er det korrekt.

/Goose
Avatar billede mummikiks Nybegynder
22. maj 2006 - 12:41 #2
Jeg sad i kantinen i dag og spiste og overhørte en samtale, hvor dette blev frembragt. Påstanden lød på at hvis amn placerede hvid tekst på hvid baggrund, så straffer google dig. ( Denne påstand tror jeg også er korrekt), men vedkommende påstod at når man placerede tekst ovenpå et billede, så kunne google ikke bestemme om teksten var samme farve som billedet, og at der derfor var mulighed for at skjule tekst på den måde. På baggrund af dette skulle google ikke indeksere tekst ovenpå billeder.
Kan dette virkelig være rigtig?
Avatar billede goose Nybegynder
22. maj 2006 - 16:57 #3
Den første påstand er korrekt, det er den sidste ikke.
Der findes jo masser af sider som bruger billeder i baggrunden og de er fint indekseret af Google.

/Goose
Avatar billede mummikiks Nybegynder
22. maj 2006 - 17:53 #4
Tjek Goose..tak for hjælpen