Avatar billede The Real Yoda Juniormester
22. maj 2006 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad vægtes ved valg af cms ?

Hejsa..

Til en skriftlig opgave har jeg brug for at vide lidt om følgende.

Når firmaer / foreninger skal have en hjemmeside. Enten en ny eller den første. Hvad vil de så vægte såfremt det drejer sig om cms.
Jeg kunne godt bruge lidt imput på hvad tankerne er.
Der gives 50 point for hvert seriøse svar.

Er det listen af funktioner der lokker?
Er det enkelte funktioner ?
Er det bestemte funktioner ?

eller er det helt andre ting der vægtes højt når man snakker hjemmeside ?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
22. maj 2006 - 10:33 #1
Når jeg, på min arbejdsplads, ringes op af et firma, som vil sælge mig et cms-system, så kigger jeg først og fremmest efter hvor nemt det er at tilpasse og selv tilføje/modificere funktionalitet.
Avatar billede goose Nybegynder
22. maj 2006 - 10:51 #2
Det afhænger fuldstændig af hvilken målgruppe der er tale om.

Min kundegruppe er typisk mindre virksomheder og her spiller prisen en væsentlig rolle.

Dernæst er det supporten på systemet - bliver man bonget hver gang man ringer eller?

Kommer man op i de store firmaer, så er det sikkert muligherne for selv at videreudvikle der spiller ind.

/Goose
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
22. maj 2006 - 11:57 #3
ja... det er sådanne nogle svar jeg efterlyser..
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 18:34 #4
Du kan jo starte med at definere et CM System for os :-) Der er jo netop ingen fast definitation på hvad et CMS er.

Men som udvikler lige nu, ser jeg at flexibilitet er meget vigtigt, så de seriøse kunder ser gerne at man bruger MVC & SOA, så de selv kan lave hurtig viderudvikling.