Avatar billede clausga Nybegynder
18. maj 2006 - 11:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

SEM til søgemaskiner

SEM er et kampagnesite vi konstruerer, med det eneste formål at skulle optages, så godt som muligt i søgemaskinernes ranglister.
Denne metode gør det muligt at skifte cms-platform, ændre tekst og produkter uden det konflikter med jeres placeringer og trafik. En meget let og elegant metode, hvorpå i kan hente trafik uden at skulle lægge intern arbejdskraft i at opnå ønsket trafik og besøgende.

Nogle der kender til den form for SEO ? nogle firma ringer nemlig og tilbyder dette til vores hjemmeside ?!
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. maj 2006 - 12:09 #1
SEM er en forkortelse for Search enging marketing og som sådan ikke et produkt. Hvis jeg skal kunne udtale mig specifikt er jeg nødt til at vide noget om den løsning der tilbydes. Helt generelt skal man være opmærksom på:

SEM af denne type virker kun så længe du vil betale prisen
Du risikerer at skulle starte igen fra bunden hvis prisen bliver for stor eller du raver uklar med firmaet.
Du risikerer at blive bannet, hvis virksomheden laver narestreget og fornærmer f.eks. google, det kan være absolut ødelæggende for nogle virksomheder.
Du overlader og binder en væsentlig del af din virksomhed til et firma og bliver helt afhængige af dem.

Mit råd er at passe meget på og at overveje nøje

Hvis jeg skal kikke specifikt så post et link
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2006 - 12:11 #2
lyder som doorway pages... - ville passe meget på med den form for markedsføring - det kan let blive kategoriseret som spam og dermed resultere i udelukkelse af søgemaskinerne...
Avatar billede clausga Nybegynder
18. maj 2006 - 12:24 #3
firmaet er www.wesecureit.dk

det de laver en ekstra side, og han mente at hvis noget gik var det kun kampagnesiden det gik ud over
Avatar billede madx Nybegynder
18. maj 2006 - 12:26 #4
Som du forklarer det, er lægges det optimerede indhold på en anden server end din egen, denne model ser du på col.dk, se

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-02,GGLD:en&q=site%3Acol%2Edk

Her ligger diverse hjemmesiders optimerede indhold på samme server (col.dk/cos.dk m.fl.) Denne model har været anvendt af andre, bl.a. Netpointers i gamle dage - når søgemaskinerne finder en sådan server bliver den ofte bannet - og alt optimering forsvinder. Det har selv meget store virksomheder opdaget er en meget dårlig strategi.

Rådet er, at du skal etableret eget unikt indhold på egne sider. Har du et CMS, så læg det gerne som statisk indhold ved siden af CMS'et - der er flere modeller.

Eller brug PPC
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2006 - 13:02 #5
madx: CMS med links a'la x.dk/index.php?id=17  kan automatisk via .htaccess ændres til noget med jordnært som x.dk/indhold.html
Avatar billede madx Nybegynder
18. maj 2006 - 13:12 #6
espersen, OK - jeg har vist overset at det var noget php-heis vi talte om

clausga, - ja, de er meget offensive. Jeg har den holdning, at det er gratis for sælger at sige "hvis noget går galt", men reelt er det dit site og din markedsføring og hermed dit ansvar, hvis noget går galt.... Historien viser at det går galt engang i mellem - så det afhænger af din risikoprofil, altså hvor meget du vil risikere at tabe hvis Google smider den optimere side ud

Google selv skriver, at det er "fy"-optimering - det går efter at smide sådanne løsninger ud
Avatar billede clausga Nybegynder
18. maj 2006 - 13:16 #7
ok den hopper vi ikke på så!

Vi bruger pt. .htaccess omskrivning, men hvordan får man det til at virke så der står html ?

Lige nu hedder de

www.side.dk/panasonic/th-42pv500/visprodukter/478

Ville det ikke være bedre med:

www.side.dk/panasonic-th-42pv500/show/478/panasonic-th-42pv500.html

eller hvad ? jeg ved godt der er 3 mapper men kortere kan de jo næsten ikke gøre
Avatar billede madx Nybegynder
18. maj 2006 - 13:27 #8
nu kommer vi en tur væk fra det centrale i spørgerunden... - på forhånd tak for point, hvis der skulle falde lidt af - held og lykke med det :-)
Avatar billede clausga Nybegynder
18. maj 2006 - 13:30 #9
det skal der nok madx, jeg kan også oprette et nyt spørgsmål, er det bedre :) ?
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2006 - 13:36 #10
Uden at have større belæg for Googles vurdering/praksis vil jeg vove at det er marginalt med forskel på de to links. I 'mit' sætter jeg selv hvilken prefix jeg ønsker - men kan ikke gide et kodeeksempel på det til .htaccess-filen. (ville selv lede i kategoriern for php og/eller serveren apache: http://www.eksperten.dk/spm/Internet/Webservere/Apache/)
Avatar billede clausga Nybegynder
18. maj 2006 - 13:46 #11
ok prøver lige at oprette en ny tråd i den kategori <- tak for hjælpen alle sammen!