Avatar billede c-webdesign Nybegynder
17. maj 2006 - 18:55 Der er 2 kommentarer

udtræk data med afkrydsede checkboxe??

Hej, har endelig fundet ud af at gemme data fra checkboxe i DB, men nu vil jeg gerne kunne lave en søgning i DB med de valgte checkboxe? hvordan laver man det?  vh Thomas
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2006 - 19:16 #1
Tror du skal beskrive dit problem en anelse mere, end det du har gjort, for at vi kan svare.
Avatar billede c-webdesign Nybegynder
18. maj 2006 - 10:40 #2
Hej, herunder vises form der smider data ind i databasen, problemet er at generere søgesætninger i sql ud fra en tilsvarende form med checkboxe, det er så meningen at de skal vises i en tilsvarende formular ud for de rigtige felter med samme navne som databasen. Det sværeste er nok at generere søgesætningen ud fra de afkrydsede checkboxe?

-----her oprettes data til databasen-----

<?php
  ini_set("include_path", "c:/localhost/connect.php");

  $title  = "Opret CV:";

  printf("<head><title>%s</title>\n", $title);

?>
  <script type='type/javascript'>
    function validerData() {
    // ...
    return true
    }
  </script>
<?php
  print("</head>");
  print("<body>");
  printf("<h1>%s</h1>\n", $title);
?>

<form id="kontakt" action="./opretpersoner.php" method="post" onsubmit='return validerData();'>

      <table>
    <tr>
    <td>Navn <span class="obligatorisk">*</span></td>
    <td><input type="text" name="navn"/></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>By <span class="obligatorisk">*</span></td>
    <td><input type="text" name="byen"/></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>Postnr. <span class="obligatorisk">*</span></td>
    <td><input type="text" name="postnr"/></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>Fødselsdato <span class="obligatorisk">*</span></td>
    <td><input type="text" name="foedseldato"/></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>E-mail <span class="obligatorisk">*</span></td>
    <td><input type="text" name="email"/></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>Telefonnummer</td>
    <td><input type="text" name="telefon"/></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>Arbejdsområde:</td>
    </tr>
    </table>

      <table>
    <tr>
    <td>
      Lyd
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="lyd" value="uerfaren" onclick="lyd("off")/>
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="lyd" value="erfaren" onclick="lyd("on")/>
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>
    Lys
    </td>
      <td>
        <input type="checkbox" name="lys"  value="uerfaren" onclick="lys("off")/>
        Uerfaren</td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="lys"  value="erfaren" onclick="lys("on")/>
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>

      <table>
    <tr>
    <td>
      Fotograf
    <td>
      <input type="checkbox" name="fotograf" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    <td>
      <input type="checkbox" name="fotograf" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
    <table>
    <tr>
    <td>
    Runner
    <td>
      <input type="checkbox" name="runner" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="runner" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren</label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>
      Scenograf
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="scenograf" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    <td>
      <input type="checkbox" name="scenograf" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>
      Make up / Stylist
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="makeup" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="makeup" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>
      Editor / klipper
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="editor" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    <td>
      <input type="checkbox" name="editor" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>
    Manuscript / Forfatter
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="manuskript" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="manuskript" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>
        Produktionsassistent
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="produktionsassistent" id="uerfaren" value="uerfaren" />
      <label for="uerfaren">Uerfaren</label for>
    </td>
    <td>
      <input type="checkbox" name="produktionsassistent" id="erfaren" value="erfaren" />
      <label for="erfaren">Erfaren </label for>
    </td>
    </tr>
    </table>
      <table>
    <tr>
    <td>Uddannelse/Beskrivelse:</td>
    <td colspan="3"><textarea name="beskrivelse" rows="4" cols="50"></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td> <input type='hidden' name='funktion' value='ins' /> <input type='submit' name='knap' value='Opret' />
      </td>
    </tr>
      </table>
      </form>

    <p>
    <small>Felter markeret med <span class="obligatorisk">*</span> skal udfyldes.</small>
    </p>

</body>
</html>

-----her connect til databasen og vises i tabel-----

<?php
  include "xmin.inc";
  include "xtop.inc";

  $title  = "ÅFV";
  $dbpath = "localhost:c:/reactor/core/htdocs/film.gdb";
  $dbuser = "nobody";
  $dbpass = "test";

  printf("<head><title>%s</title>\n", $title);
  print("</head>");
  print("<body>");
  printf("<h1>%s</h1>\n", $title);

  $dbhandle = ibase_connect($dbpath, $dbuser, $dbpass) or die ("Fejl ved DB-Connect");
  $sql  = "select * ";
  $sql .= " from personer";
  $sql .= " order by navn;";
  $relvar = ibase_query($sql) or die ("Fejl ved DB-Select");

  $tab = new Table(array("idnr","navn","byen", "postnr", "email", "foedseldato", "telefon", "beskrivelse", "lyd", "lys", "fotograf", "runner", "scenograf", "makeup", "editor", "manuskript", "produktionsassistent" ));
  while ($arrow = ibase_fetch_row($relvar)) {
    $tab->addRow($arrow);
  }
  $tab->display_table("Display af person relationen","vis","vis","vis");

?>

vh Thomas