Avatar billede symbiot Nybegynder
15. maj 2006 - 22:43 Der er 6 kommentarer

at flytte et site fra folder til root

hej

jeg vil gerne flytte mit site fra /Joomla -> /

Jeg oprettede en folder, for at holde foldere osv adskilt i roden, men det var måååske ikke så god en ide.
Jeg vil gerne væk fra at man skal taste www.eksempel.dk/Joomla for at komme ind på siden.

Der er allerede en del arbejde lagt på sitet, så det er vel ikke til at installere igen?

gode ideer?!
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2006 - 22:49 #1
Hvad med at ligge en index i roden som henviser brugeren direkte til /Joomla
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2006 - 22:51 #2
Simpel kode (Skulle virke):
<?
header("Location:/Joomla");
?>
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2006 - 22:51 #3
og kalder filen index.php
Avatar billede symbiot Nybegynder
15. maj 2006 - 22:54 #4
hmm...

jeg får denne fejl nu ved klik på alle links til artikler osv .

404 Not found etc etc etc.

/Joomla/content/view/17/2/ was not found on this server.
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2006 - 22:55 #5
Efter at have flyttet siden ?
Avatar billede symbiot Nybegynder
15. maj 2006 - 22:59 #6
ja.

fatter hat af det nu....

det er ikke noget phpadmin værk?

jeg flyttede fysisk (tidligere idag) indholdet af folderen 'Joomla' ud i root.'
og tadaa... nu virker hverken det ene eller det andet... heller ikke efter at have flyttet det tilbage..så at sige...

Genialt!