Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 21:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

overskrivelse af template

Jeg sidder og roder med en opgave i dw, som jeg har bygget op via templates. Af en eller anden mærkelig grund virker min template ikke længere og jeg har prøvet at lave en ny (kaldt den det samme, lagt den det samme sted som den der er i stykker) men mine sider "acceptere" ikke den nye template.

Hvordan kan en template gå i stykker og hvordan får jeg den nye til at virke? Eller kan jeg lave en helt ny med andet navn som jeg kan få mine 13 sider til at bruge (uden at bygge dem op igen)??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 22:02 #1
Hmmmmmm har du prøvet at lave din nye template, lave alle Editable Regions med samme navn som du havde før, gå til Code Wiev, Kopier alt.
Åpne gammel template fil i code Wiev og overskrive kilde koden med den fra den nye?
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 22:20 #2
nej det har jeg ikke prøvet - det gør jeg lige
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 22:26 #3
hmmmm den basis side som jeg laver min template ud fra virker fint i en browser, men når jeg har lavet den om til en template - indsat mine editable og åbnet en ny side virker det ikke!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 22:30 #4
Du må beskrive lidt bedre helt nøjagtigt hvad du gør og hvad som ikke virker......der er så mange muligheder at det blir lidt langhåret hvis jeg skal gætte mig igennem dem alle ;-)
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 22:35 #5
okay jeg skal prøve. Jeg har lavet een side hvor jeg har mine stylesheets tilknyttet. Denne siden gemmer jeg som en index.html - denne side virker i browseren.

Derefter siger jeg save as a template - navngiver min template laver så mine redigerbare områder. gemmer igen templaten og går nu ind i file new - vælger templaten, vinger af at den skal opdatere automatisk og siger create.

Nye side gemmer jeg som xxx.html og vil så se den i browser = virker ikke!!!
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 22:39 #6
har prøvet at lave en ny side ved at gå ind i modify - template - apply tempalte to page, men får en "inconsistent region names" box op  med editable regions som den ikke kan finde. Dette også selv om jeg ikke laver editable regions!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 22:41 #7
Aaaaaahh kan det være at du linker dine css filer i templaten, relativt til filen og relativt til Site Root???

Og mener du med virker ikke, at dine ser mærkelige ud fordi de ikke viser dine css styles, er tolker jeg fejl?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 22:41 #8
relativt til filen og relativt til Site Root???

skulle være

relativt til filen og IKKE relativt til Site Root???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 22:45 #9
Så ikke din "Inconsistent region" kommentar før efter svar om css.

se evt.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-02,GGLD:en&q=%22inconsistent+region+names%22
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 22:46 #10
er det inde i manage site....jeg har lavet fejlen (her stod den nemlig til site root)

ja den kan godt vise siden, men den ligner ikke det jeg har lavet  ;o)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 22:48 #11
få se din kode fra templaten, og hvilken version af DW bruger du?
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 22:50 #12
jeg bruger vers. 8

har lige prøvet at lave en template på den som ikke virkede og den virker nu. slår det igennem på alle sider også templates når jeg retter i manage site?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 23:02 #13
Egentligt skal du kun bruge Manage Site første gang du sætter DW op, forudsat at du går det korrekt selvfølgelig.

Gælder for DW MX 2004, men sikker også for DW8
For at få alle dine sider til at blive opdateret med det nye template.
Åben din template, sæt et punktum, slet det igen, File -> Save, du skal nu blive spurgt om du vil opdatere alle filer som bruger Templaten, klik ja og sørg for at du har valgt "Files that use" i drop down menuen.

For at uploade alle dine sider til www serveren, gå til Files vinduet (F8), højre klik på en tilfældig fil/mappe, vælg Select -> Recently modified, og evt files files created..... sæt den til 1, den markere nu alle filer iht. kriterie, klik nu på Put files knappen (Pil op)
Avatar billede shanna Nybegynder
14. maj 2006 - 23:06 #14
har lige rette i template og den har opdateret alle mine 13 sider ;o)

det kan KUN være den bøf jeg havde lavet på manage site da alting har været nemmere siden da!

Takker for hjælpen - sender du lige et svar, så du kan få dine points og jeg kan komme i seng!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. maj 2006 - 23:08 #15
Sov godt :-)